دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل امور عشایر از اختصاص ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر لرستان خبر داد.

مهندس حاجی‌مراد بیرانوند در گفت‌وگو با افلاک اظهار کرد: تاکنون حدود ۶۰ میلیارد ریال به عشایر استان تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید پرداخته شده است.

وی اضافه کرد: ۲۵ درصد پروتئین استان توسط عشایر تامین شده که به مصرف داخلی می‌رسد و تمام سعی ما در افزایش تولیدات این قشر خصوصاً دام و به‌تبع آن گوشت قرمز است.

بیرانوند ادامه داد: همچنین ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن آرد، سه میلیون لیتر نفت، ۱۰ هزار تومن علوفه و ۴۵۰۰ تن کنسانتره بین عشایر لرستان توزیع شده تا در راستای تامین مایحتاج خود با مشکل روبرو نشوند.

مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: با توجه به شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث تولید و اشتغال باید برای تولید بیشتر جامعه عشایری کوشید و در راستای این مهم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد.

وی تصریح کرد: نیازی نیست که امکانات گسترده‌ای برای آنان فراهم آورد چرا که از کمترین امکانات بیشترین استفاده را می‌کنند و تامین حداقل‌ها کمک شایانی در راستای تولید و اشتغال آنان است.

بیرانوند افزود: همچنین می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی زنبورداری، تولید گیاهان دارویی، پرورش پرندگانی ازجمله شترمرغ و بلدرچین در راستای اشتغال آنان کوشید.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top