آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

استاندار لرستان بیان کرد: بانک‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی به خوبی پای کار بودند و نیاز است آنها را حمایت کنیم.بازوند با اشاره به اینکه اقتصاد کشور بانک‌محور است افزود: نیاز است توسط بانک‌ها خیلی از موانع بر سر راه سرمایه‌گذار برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی ،مهندس بازوند در همایش فرهنگی‌ اقتصادی لرستان با اشاره به این که در پایان سال 92 از اتاق فکر ایران دعوت شد تا به استان بیاید و در آن جلسه گفتم که لرستان یکی از استان‌های ثروتمند کشور است، اظهار کرد: البته این سخن نه از باب تبلیغ برای سرمایه‌گذاری بوده بلکه به شهادت سرمایه‌گذاران این موضوع را بیان می‌کنم. خرسندیم که پس از برجام اولین کار در حوزه کشاورزی به ویژه گلخانه توسط شرکت‌های هلندی در لرستان انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در لرستان اضافه کرد: برای کارخانه فولاد ازنا 190 میلیون دلار تجهیزات خریداری شده بود که در چین مانده بودند اما امروز شاهدیم که 90 درصد این محموله به ایران رسیده و حتی 11 تا 12 کانتینر آن وارد ازنا شده است.

بازوند گفت: شرکت فولاد ازنا بالغ بر 1.5 میلیون تن ورق تولید می‌کند و این در حالی است که در سال‌های قبل جزء ظرفیت‌های راکد استان بوده است.

بازوند با بیان اینکه 2500 رودخانه در کشور وجود دارد و این که نتوانستیم مردم را به داشته‌هایمان سوق دهیم بماند گفت: دو طاقدیس نفتی در کوهدشت وجود دارند که ظرفیت استخراج 4 هزار بشکه نفت خام در آنها وجود دارد.

وی گفت: در لرستان 22 درصد سنگ نمای ساختمانی کشور تولید می‌شود. همچنین در این استان 97 هزار دانشجو با 5 هزار دانشجوی دکترا داریم که می‌توان از این ظرفیت استفاده فراوان کرد.

وی گفت امسال با توجه به شرایطی که استان دارد به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده و در طی 2 سال قرار است 9 هزار میلیارد تومان پروژه به سرانجام برسد که 70 درصد این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: منظور از اقتصاد مقاومتی این نیست که پول از دولت بگیریم بلکه منظور این است که موانع را از سر راه سرمایه‌گذار برداریم.

استاندار لرستان بیان کرد: بانک‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی به خوبی پای کار بودند و نیاز است آنها را حمایت کنیم.

بازوند با اشاره به اینکه اقتصاد کشور بانک‌محور است افزود: نیاز است توسط بانک‌ها خیلی از موانع بر سر راه سرمایه‌گذار برطرف شود.

نماینده دولت در استان با بیان اینکه 1200 میلیارد تومان پروژه به بانک مرکزی معرفی و بلافاصله 470 میلیارد تومان آن مصوب شده است افزود: 55 درصد این پروژه‌ها در بروجرد قرار دارند که همچنین 38 درصد صنایع استان در بروجرد واقع شده‌اند.

وی درباره امنیت لرستان بیان کرد: خوشبختانه با اعلام وزارت کشور و شورای امنیت ملی جزو 4 استان امن کشور محسوب می‌شویم و مصداق این مدعا این است که در بحث سرقت‌های مسلحانه رتبه 24 کشور، در زورگیری رتبه 28 و در شرارت رتبه 33 کشور را دارا هستیم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top