دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

زهرا باقری متولد1375از شهرستان خرم آباد بر خواسته از خانواده ای مذهبی، اصیل و ورزشی است.  

 به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی افلاک ورزشی ،وی از دوران کودکی ورزش جودو را با تشویق و راهنمایی پدرش حشمت اله باقری قهرمان اسبق کشور، سرمربی تیم ملی ایران که از داوران بین المللی و اعضای کمیته فنی ورزشهای پهلوانی زورخانه ای ج.ا.ا است شروع نمود. 

در دوران حرفه ای ورزش این بانوی لرستانی توانسته با عضویت 8ساله خود در تیم ملی در سال 2014 مقام قهرمانی جودوی آسیا و 8دوره پیاپی مدال طلای مسابقات جودوی ایران، ستاره لیگ برتر کشور را از آن خود نماید و همانند برادرش محمد باقری قهرمان برتر جهان درسال 2008و دارنده 4مدال طلای 4مدال طلای آسیایی و بین المللی در ورزشهای پهلوانی که امروزه از مسئولین ورزش در عرصه بین المللی است برای لرستان و میهن عزیزمان افتخار آفرین باشد. 

زهرا باقری دارنده کمربند دان2جودو و از مفاخر جودوی بانوان ایران و لرستان است که در سال 94 توسط ریاست محترم جمهور از این فرزند غیور لرستان بعنوان ورزشکار برتر تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

 باقری در حالی که در رده جوانان بعنوان کاپیتان تیم ملی بانوان جودو جوانان فعالیت دارد بصورت جهشی با شکست رقبای بزرگسال خود در وزن 78- کیلوگرم با نظر مساعد کمیته فنی و مسئولین فدراسیون جودو مدعی رویارویی با قدرتهای برتر قاره کهن در رده بزرگسالان برای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 است.  

کاپیتان لرستانی تیم ملی جودو جوانان عصر روز سه شنبه 24فروردین ایران را به مقصد ازبکستان ترک نمود، مسابقات آسیایی سهمیه المپیک بانوان بزرگسال طی روزهای 27لغایت29 فروردین در تاشکند ازبکستان برگزار می شود. برای این بانوی پرافتخار جودوی لرستان و کاروان ورزشی ایران اسلامی آرزوی موفقیت و پیروزی داریم.

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top