دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امروز داعش در منطقه شکست خورده اما تفکر آن همچنان هست.

به گزارش افلاک، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نمازجمعه شهر خرم ‎ آباد اظهار کرد: تقوا سبب گوارا شدن زندگی و گشایش درهای بهشت می‌شود.

وی با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان بیان کرد: این روز اولین مناسبت هفته پیش‌رو در پنجم آذرماه به فرمان امام خمینی(ره) است، تشکیل بسیج یک فرمان الهی بود که با درایت، هوشیاری و دوراندیشی امام راحل برای خنثی‌کردن توطئه‌های علیه انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.

میرعمادی افزود: بسیج مجموعه‌ای از نیروهای مومن، مخلص، انقلابی و ولایت‌مدار است که همواره در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی ایران حاضر بوده و از انقلاب در برابر دشمنان داخلی و خارجی محافظت کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: همچنین در چهار دهه انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی داشته و اکنون که 40 سال از عمر بابرکت آن می‌گذرد به مرحله کمال رسیده است.

وی بزرگترین مسئولیت بسیج را حضور در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: بسیج در دهه 60 و طی دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه کرد و در هشت سال دفاع مقدس، نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته است.

میرعمادی با اشاره به  اینکه در دهه 70 بسیج وارد سازندگی شده و فرهنگ جهادی را پایه‌گذاری کرد، افزود: هم‌چنین در دهه 80 بسیج به مقابله با جنگ نرم دشمن برخاسته و ضمن معرفی اسلام ناب محمدی، فتنه داخلی را نیز در نطفه خفه کرد.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: هم‌چنین در دهه 90، بسیج در دفاع منطقه‌ای شرکت و فرهنگ مقاومت را نهادینه کرد.

وی با بیان این‌که فرهنگ بسیجی دیگر مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و اگر در عراق نیروهای حشدالشعبی، در سوریه نیروهای مردمی و در یمن نیروهای انصارالله شکل گرفت، این شکل گیری‌ها به سبب الگوبرداری از نیروی بسیج جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار کرد: علت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در صحنه‌ها و چالش‌های گوناگون فرهنگ بسیجی بوده و نیز دلیل شکست ناپذیری آن تفکر بسیجی است.

میرعمادی با اشاره به پایان یافتن سیطره خبیثه و خلافت خودخوانده داعش در روزهای اخیر بیان کرد: شش سال پیش مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود فتنه داعش را در منطقه در راستای تجزیه کشورهای اسلامی، شکست بی‌ثبات کردن نظام جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت به وجود آوردند. داعش توانست بخش عظیمی از سوریه و عراق را اشغال کند و به بدترین جنایت‌ها در این مناطق دست بزند.

امام جمعه خرم‌آباد پنج عامل را سبب شکست داعش در منطقه عنوان کرد و ادامه داد: اولین عامل عنایات خداوند متعال بود، رهبری حکیمانه و خردمندانه مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان نیز عامل دوم پیروزی جبهه مقاومت بود. هم‌چنین عامل دیگر هدایت مرجعیت شیعه توسط آیت‌الله سیستانی بود که با دستوری مبنی بر تشکیل حشدالشعبی و حمایت از نیروهای مردمی باعث پیروزی نیروهای مقاومت شد.

وی با بیان این‌که فرماندهی سردار دلاور اسلام حاج قاسم سلیمانی در شکست داعش مهم عنوان کرد و یادآور شد: طراحی عملیات‌های گوناگون و آزادسازی مناطق عراق و شام توسط سردار سلیمانی بوده است.

میرعمادی اتحاد و انسجام نیروهای مقتدر سوریه، عراق و نیز گردان‌های فاطمیون، حیدریون و زینبیون و نیروهای ایران اسلامی را عامل دیگر شکست داعش دانست و گفت: هماهنگی بین دولت ایران، سوریه و روسیه این پیروزی را به وجود آورد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این‌که امروز داعش در منطقه شکست خورده اما باید بدانیم تفکر آن همچنان هست و باید مراقب باشیم، زیرا این غده سرطانی کنده شده ولی بوی بد آن هنوز باقی است، یادآور شد: جنایاتی که داعش در منطقه انجام داده زخم عمیقی بر پیکره امت اسلامی وارد کرده که به زودی قابل ترمیم نیست.

وی با گرامی ‎ داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت: در این بهار پیروزی جای شهدای مدافع حرم خالی است گرچه روح آنها حکم و ناظر بر اعمال ما هستند.

انتهای پیام

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top