دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون پیشگیری دادگستری لرستان گفت: با این وضعیتی که همه دانش‌آموزان به سمت رشته تجربی گرایش پیدا کردند، رشته‌هایی نظیر علوم انسانی، پایه و علوم اجتماعی در حال از بین رفتن هستند و برای سال‌های آینده هیچ صاحب‌نظری نخواهیم داشت. این خلأیی جدی است و باید در سطح کلان دیده شود.

قاضی محمدتقی شاکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار افلاک با طرح این سوال که در تقسیم رشته‌ها چقدر عدالت را رعایت کردیم، افزود: در جامعه‌ای قرار گرفتیم که پول مایه منفعت است و همه می خواهند در مکان منفعت‌محور، رئیسمحور و صندلی‌محور  قرار گیرند.

معاون پیشگیری دادگستری لرستان تاکید کرد: به دلایل مشکلات معیشتی شاهدیم که جوانان‌مان به شهرهای کلان و توسعه‌یافته مهاجرت می‌کنند و معلوم نیست که چه سرنوشتی در انتظارشان است. باید برای هدایت تحصیلی استعدادیابی کنیم چراکه استعدادهای خوبی در همه زمینه‌ها در استان و کشور وجود دارد.

معاون پیشگیری دادگستری لرستان تصریح کرد: در بحث پیشگیری پنج مؤلفه پیش‌دستی، پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله و درمان وجود دارد و همه دنیا سه اصل اول را درنظرگرفته و به کار می‌برند و این درحالیست که در ایران روی مقابله متمرکز شدیم.

شاکرمی درباره طرح نماد(نظام مراقبت دانش‌آموزی) عنوان کرد: این طرحی ملی و فراقوه‌ای است که در تمام مدارس باید اجرایی شود و پایلوت آن یکی از مراکز روستایی و محروم است. این طرح باید در سه محور خانواده، اولیای دانش‌آموزان و معلمان کار شود و در استان لرستان، شهرستان دلفان و ناحیه دو خرم‌آباد به عنوان پایلوت انتخاب شدند.

شاکرمی تصریح کرد: همچنین 32 هزار سفیر پیشگیری نیز تربیت شدند که هدف از اجرای طرح مذکور انتقال مفاهیم و پیشگیری از وقوع جرم در بین نوجوانان و جوانان است.

معاون پیشگیری دادگستری لرستان با اشاره به اینکه باید دانش‌آموزان، معلمین و خانواده‌ها با مفاهیم و چالش‌ها آشنا شوند، تاکید کرد: می‌خواهیم با اجرای این طرح با کمترین هزینه از بروز آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه هر روز شاهد تولید مواد مخدر صنعتی جدید، آنلاین، زاینده، پاینده، بی‌بو و بی‌رنگ هستیم، خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش کارهای خوبی انجام شده اما باید از ظرفیت مردم و شهرداری‌ها استفاده کنیم.

شاکرمی از تهیه سند ائتلافی خبر داد و با بیان اینکه این سند با حضور 9 دستگاه تدوین شده و می‌تواند مثمرثمر باشد، گفت: خوشبختانه در  حوزه دانش‌آموزان کمترین آسیب را داریم و بنا داریم با کمترین هزینه بیشترین کار را انجام دهیم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top