دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مجری پروژه راه آهن دورود - خرم آباد گفت: این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش افلاک، محمد شاهوردی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در راستای کمک به پروژه‌های لرستان تصمیم گرفته شد که یکی از مؤسسات قرارگاه خاتم‌الانبیاء در مرکز استان مستقر شود که در پی آن دفتر مرکزی مؤسسه امید پارس از تهران به خرم‌اباد منتقل شد.

 وی با اشاره به احداث پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد توسط مؤسسه امید پارس اضافه کرد: کار اجرایی این پروژه در شش ماهه دوم سال 93 آغاز شد و در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. از 104 کیلومتر مسیر اصلی این پروژه 75 کیلومتر آن فعال بوده و مابقی آن به خاطر بحث معارضین ملکی و تأسیساتی به انجام نرسیده است.این پروژه 10 میلیون مترمکعب خاکبرداری داشته که تاکنون 9 میلیون مترمکعب آن انجام و از 12.5 کیلومتر تونل آن، 6.5 کیلومتر حفاری شده است.

 وی یادآور شد: راه‌آهن دورود- خرم‌آباد پیچیده‌ترین پروژه ریلی کشور است چراکه باید از رشته‌کوه‌های زاگرس عبور کند.

شاهوردی افزود: 12 رشته تونلی که در این مسیر وجود دارد از موارد استثنایی در پروژه‌های کشور است که حفاری 10 رشته از این تونل‌ها به پایان رسیده و دو تونل دیگر که یکی از آنها 4460 کیلومترمربع طول دارد به عنوان طویل‌ترین تونل ریلی خاورمیانه مطرح است.

مجری پروژه راه آهن دورود - خرم آباد تصریح کرد: 240 آبراهه در این پروژه وجود دارد که 100 مورد آن اجرا شده است؛ در این مسیر 25 پل خاص و 45 تقاطع جاده روستایی و بین شهری وجود دارد. در سه نقطه از این پروژه تقاطع با آزادراه اراک-خرم‌آباد وجود دارد که قرارگاه خاتم‌الانبیاء به کارفرما پیشنهاد داد که طرح معماری خاصی روی آنها انجام دهد که خوشبختانه این مهم انجام شد که مسیر آن می‌تواند یکی از بهترین مسیرهای گردشگری و توریستی برای کشور باشد. حدود 1250 نفر در این پروژه مشغول به کارند و 450 دستگاه از ماشین‌آلات نیز به کار گرفته شده‌اند.

مجری پروژه راه آهن دورود - خرم آباد یادآور شد: تأمین منابع مالی این پروژه از محل فروش سهام فولاد خوزستان است که متأسفانه در حال حاضر چرخه وصولی این مطالبات بسیار زمان‌بر است و باید پروسه‌ای 17 مرحله‌ای برای تزریق اعتبار به این پروژه بگذرد.

وی خاطرنشان کرد: آخرین کارکردی که بابت این پروژه به قرارگاه پرداخت شده مربوط به مهر و آبان سال گذشته است.

شاهوردی افزود: نمایندگان استان باید با تدابیری در رفع این مشکل تلاش کنند چراکه تأخیر در وصول مطالبات و کارکردها به پروژه لطمه می‌زند چراکه منابع زیادی در این پروژه وجود دارد و تأخیر در انجام کار، زیان‌بار است؛ برای اتمام این پروژه به 750 میلیارد تومان با درنظر گرفتن بحث معارضین، اعتبار نیاز است. از دیگر مشکلاتی که بر سر راه اجرای این پروژه قرار دارد، بحث معارضین است که باید تدابیری برای رفع آن اندیشید.

وی با اشاره به عملیات اجرایی بهسازی فرودگاه خرم‌آباد نیز، گفت: این پروژه با مشکلاتی روبرو شد که خوشبختانه رفع و این طرح به بهره‌برداری رسید. 37 میلیارد تومان بدهی به پروژه فرودگاه خرم‌آباد است که امیدواریم با پیگیری مسئولین به نتیجه برسد.

مجری پروژه راه آهن دورود - خرم آباد ادامه داد: پروژه راه بزنوید به هشت‌گرد و لیروک از دیگر پروژه‌های در دست اقدام قرارگاه خاتم است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top