دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

وزیر کشور گفت: در چرخش مدیریتی، تجارب مختلف منتقل می‌شوند.

به گزارش افلاک، عبدالرضا رحمانی فضلی در فرودگاه خرم‌آباد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در چرخش مدیریتی، تجارب مختلف منتقل می‌شوند و در دوره‌ها و شرایط جدید افراد تجربه‌های جدیدی را کسب می‌کنند.

وی افزود: تلاش بر این است که همه جابجایی‌ها در موعد مشخصی انجام شود تا در وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تثبیتی حاصل شود و بتوان کار وزارت کشور را به سرعت آغاز کرد.

وزیر کشور تصریح کرد: در این چرخش مدیریتی سعی می‌شود از تجربه نیروهای مختلف در حوزه‌های مختلف بهره گرفته شود.

وزیر کشور وارد لرستان شد تا در جلسه شورای اداری لرستان و مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان حضور یابد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

کشور همیشه از افراد و تفریط ضربه خورده است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: کشور همیشه از افراد و تفریط ضربه خورده است.

آیت الله «سیداحمدی میرعمادی» در مراسم تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید لرستان اظهار کرد: کشور همیشه از افراد و تفریط ضربه خورده است لذا باید به دنبال اعتدال باشیم.

وی افزود: برای موفقیت در امر پذیرش مسئولیت‌ها باید همواره از خداوند متعال طلب یاری و کمک کرد و خداوند متعال برای موفقیت در هر امری و غلبه بر همه مشکلات دستور داده است که از نماز و صبر کمک بگیریم. 

 امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: نیروی درونی که به ما قوت می‌دهد مسأله روحیه صبر و استقامت و روحیه انقلابی است و نماز هم نیروی بیرونی است. 

 میرعمادی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های استان به‌علت وحدت و دوری از تفرقه است و وحدت و انسجام مردم خط قرمز ماست و تنها در سایه این وحدت می‌توانیم موفق باشیم. 

وی تصریح کرد: کشور همیشه از افراد و تفریط ضربه خورده است پس باید به‌دنبال اعتدال باشیم و امید که این انسجام در استان حفظ شود. 

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تشکر از هوشنگ بازوند استاندارسابق لرستان، افزود: وی شخصیتی دوست داشتنی، متدین، متواضع و خوش اخلاقی است که حسن اخلاق وی برای همه آشکار بوده است. 

میرعمادی افزود: شخصیت کاری و مدیریتی بازوند بیانگر توانمندی و کارآمدی وی است و در این مدت با مدیریت جهادی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کرده است. 

 وی افزود: استان لرستان به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی مطرح شده است و تاکنون بخشی از آن انجام شده و بخش دیگر باید انجام شود. 

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: به‌طور قطع همکاری همه رمز موفقیت برای استاندار جدید لرستان است و بودن در میان مردم ولایتمدار لرستان افتخار است و انسان احساس راحتی و آرامش می کند چراکه این مردم دین خود را به انقلاب و کشور ادا کرده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان:

موانع سرمایه‌گذاری در لرستان رفع شود/دولت اشتغال استان را مدنظر قرار دهد

رئیس مجمع نمایندگان لرستان بر ضرورت رفع موانع سرمایه‌گذاری در استان تأکید کرد.

«سید حمیدرضا کاظمی» در مراسم تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید لرستان اظهار کرد: مدیر امانتی الهی است که باید در راستای خدمت به مردم از آن استفاده کرد. 

 وی خاطرنشان کرد: مشی اعتدالی دولت روحانی باید سرلوحه کار استاندار قرار گیرد و از توانمندی‌های استان در راستای حل مشکلات استفاده کند. 

 کاظمی با بیان این‌که با توجه به شعار سال که در رابطه تولید و اشتغال است باید توجه ویژه‌ای به این مهم شود، ادامه داد: استاندار باید از همه ظرفیت‌های استان در این راستا بهره ببرد و با توجه به نیروهای متخصص، منابع غنی، طبیعت بکر و ذخایر غنی آبی که هست برای تبدیل شدن استان به مقصد گردشگری بکوشد. 

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مردم لرستان همیشه در صحنه بوده‌اند، افزود: استان هیچ‌گاه تهدیدی برای کشور نبوده و فرصت بوده است که امیدواریم مورد حمایت بیشتری از سوی دولت قرار گیرد. 

 وی با بیان این‌که از دولت می‌خواهیم که وضعیت اشتغال استان را مورد توجه ویژه‌ای قرار دهد، تصریح کرد: هم‌چنین انتظار داریم موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری خارجی برطرف شده و حقابه استان پرداخت شود، چون عمده اراضی استان دیم هستند. 

 کاظمی خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها تقریباً از مشکلات عبور کرده‌ایم اما نیازمند عنایت ویژه دولت برای گسترش آن‌ها هستیم. همچنین درآمد سرانه پایین است که نیاز به استفاده از فرصت‌ها برای حل این معضل هستیم. 

رئیس مجمع نمایندگان لرستان یادآور شد: از ظرفیت مجمع نمایندگان مجلس، مسئولان و مردم باید در راستای توسعه استان استفاده شود.

 

سرمایه‌گذاری 700 میلیاردی در لرستان

استاندار سابق لرستان گفت: تفاهمنامه سه ساله ۷۰۰ میلیارد تومانی برای سرمایه‌گذاری در استان امضا شد.

«هوشنگ بازوند» در مراسم تکریم و معارفه استاندار استان قدیم و جدید لرستان با تشکر از مردم قدرشناس، نجیب و کم‌توقع لرستان، اصحاب رسانه، خانواده معظم شهدا، شورای تأمین، ائمه جمعه و ... اظهار کرد: حدودأ یک ماه پیش تفاهمنامه سه ساله  ۷۰۰ میلیارد تومانی برای سرمایه‌گذاری در استان امضا شد. 

 وی ادامه داد: در چهار سال گذشته چهار سد در استان افتتاح شد که نمونه آن سد ایوشان است. 

 بازوند اضافه کرد: برنامه امسال سرمایه‌گذاری شش هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی برای ایجاد ۲۵ هزار شغل است و برای تحقق آن باید از بخش خصوصی کمک گرفت. 

 استاندار سابق لرستان یادآور شد: در مدت زمانی‌که به استان خدمت کردم ۱۴۰ واحد تولیدی استان که مطلقأ تعطیل بودند، احیا شدند. 

 وی خاطر نشان کرد: احیای دریاچه کیو، احداث گلخانه ۵۰ هکتاری توسط سرمایه‌گذاران هلندی، بهره‌برداری از ایستگاه فیض آباد که باعث شد دو هزار هکتار زمین زیر آبیاری مکانیزه باشد، از جمله اقدامات صورت گرفته در استان طی چهار سال اخیر است. 

 بازوند افزود: ۱۴۴۶ روز است که در لرستان خدمت می‌کنم و تنها چهار جمعه سرکار نبودم و تمام تلاش خود را برای خدمت به استان کردم. 

 استاندار لرستان با اشاره به این‌که پرچمدار و سربازان خط مقدم اقتصاد بخش خصوص است، گفت: من در پروسه وارد کردن بخش خصوصی به استان هزینه‌های سنگینی دادم و خیلی تهمت و افترا به من زده شد. 

 وی یادآور شد: گروهی تهمت‌های زیادی به من زدند و در این جمع همه آنان را حلال می‌کنم اما این اشخاصی را فراموش نمی‌کنم.

وزیر کشور: استانداران باید اعتدالگرا باشند

وزیر کشور با بیان این که استانداران باید اعتدالگرا باشند، تأکید کرد: مهم‌ترین ویژگی یک‌ استاندار داشتن قدرت تعامل با مردم است.

عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تکریم و معارفه استاندار لرستان اظهار کرد: استانداران ممکن است دارای نقاط ضعف و قوت باشند اما برآیند آنها را درنظر می‌گیریم و مشخص می‌شود که موفق بوده‌اند یانه.

وی با بیان این که فضای کار، شرایط و روابط دستگاهی در عملکرد مدیر موثر است، با اشاره به عملکرد استاندار پیشین لرستان، ادامه داد: با توجه به توانمندی‌های ایشان و اقداماتی که داشته‌، گام‌های خوبی در استان برداشته شده است.

رحمانی‌فضلی افزود: وی تلاش کرده و تا این حد زحماتش تبلور یافته است. بازوند از مدیران زحمتکش این دولت است.

وزیر کشور با اشاره به سوابق اجرایی استاندار جدید لرستان، گفت: ایشان نیز جز مدیران خوب بوده و در سمت‌های مختلف اجرایی فعالیت داشته‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به سوابق موفق وی تصمیم گرفته شد که در استانی بزرگتر که در شتاب توسعه قرار گرفته است؛ به کارگیری شود و ادامه‌دهنده راه استاندار پیشین باشد.

رحمانی‌فضلی با بیان این که از مدیران ارزیابی‌ها را داریم، اظهار کرد: در راستای رفع ضعف‌ها باید تلاش کنیم و کماکان دولت پیگیر مشکلات و مسائل استان است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در انتخاب استانداران بحث توسعه‌گری مدنظر است، گفت: در شرایط کنونی کشور که اولویت با اقتصاد مقاومتی است استانداران باید دارای همین نگاه باشند.

وی با بیان این که بزرگترین نقش در پیگیری این موضوع با هماهنگ‌کننده است، ادامه داد: استاندارها باید قدرت هماهنگ‌کنندگی را داشته باشند. در انقلاب اسلامی مدیران از درجه بالای شعور و مسئولیت برخوردار هستند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: استاندار باید قدرت اقناع‌سازی داشته باشد تا بتواند بین سایر ارکان هماهنگی ایجاد کند. بحث قبول داشتن برنامه‌های دولت نیز از دیگر موضوعاتی است که مدیر باید از طیفی که انگیزه اجرایی این برنامه‌ها را داشته باشد انتخاب شود.

وزیر کشور با بیان این که در دولت همه علاقه‌مند به کار هستند و اختلافی در این رابطه وجود ندارد، گفت: مهم‌ترین ویژگی یک‌ استاندار داشتن قدرت تعامل با مردم است و هر کسی که در راستای قوانین نظام مجوز کار سیاسی داشته باشد اقدام او قابل قبول است و استاندار می‌بایست قدرت تعامل با گروه‌های سیاسی، اجتماعی و... را داشته و مسلط به این موارد باشد.

وی با بیان این که تجربه یکی از موضوعات مهمی است که یک مدیر باید داشته باشد، افزود: این افراد حداقل باید در سمت فرمانداری خدمت کرده و به کارگیری شده باشند.

رحمانی‌فضلی با بیان این که استانداران باید اعتدالگرا باشند، گفت: باید از گروه‌های مختلف به ویژه جوانان استفاده شود. همچنین در پست‌های مدیریتی باید از ظرفیت بانوان استفاده شده و ظرفیت‌سازی می‌کنیم.

وزیر کشور اساس حکومت را باورهای مردم دانست و گفت: هم‌اکنون اولویت دولت اقتصاد مقاومتی و حوزه آسیب‌های اجتماعی است که باید در راستای رفع مشکلات آن اقدام کنیم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top