دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

استاندار لرستان گفت: ۱۵۴ کیلومتر از راه‌آهن استان بازسازی و ایمن شده است.

به گزارش افلاک، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد تسهیل استان با بیان اینکه یکی از مناسبترین کارگروه‌های کشور ستاد تسهیل بوده است، اظهار کرد: اینکه ۱۴۰ واحد راکد مطلق احیا شده ماحصل زحمات همه اعضای ستاد بوده است. مدیران عامل بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی خوب عمل کردند و صنعت، معدن و تجارت نیز در این ستاد کار کارشناسی کردند.

بازوند درباره استاندار جدید نیز اضافه کرد: موسی خادمی نیرویی کاردان، پرانرژی و زاگرس نشین است و اینجا را خوب می‌شناسد.

وی گفت: احیای دریاچه کیو، احداث چهار پل بزرگ، احیای کشت و صنعت، توسعه فرودگاه، گلخانه دیناروند، ایجاد پل شاپوری، احیا پارسیلون، احداث کارخانه لاستیک، احداث سی تی سنتر کیو، صنایع غذایی گهر، فولاد ازنا، بازسازی راه‌آهن و آزاد راه خرم‌آباد- بروجرد-اراک از جمله پروژه های بزرگی بوده که از سال ۹۲ تاکنون به انجام رسیده است.

بازوند در ادامه با بیان اینکه کار شایسته ای نیست که ترافیک خرم آباد را با پل موقت رفع کنیم، گفت: از زمان مدیریت ۴ تا پل بزرگ ساخته شد.

وی عنوان کرد: ۱۵۴ کیلومتر از راه‌آهن استان بازسازی  و ایمن شده است. کشت و صنعت نیز واحد بزرگی بود که پس از ۱۶ سال احیا شد و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی بود که با استفاده از اقتصاددانش بنیان انجام شده است، گلخانه کشت و صنعت نیز یکی از پیشرفته ترین گلخانه‌های خاورمیانه است که آبانماه، محصولاتش به روسیه صادر می‌شود؛ گلخانه دیناروند خیلی انرژی از ما گرفت تا احیا شد.


بازوند افزود: همچنین تلاش کردیم تا لرستان به کریدور شماره ۱۰ کشور وصل شد.

نماینده عالی دولت در استان یادآورشد: درسند اشتغال استان ۶۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است. در بحث سرمایه گذاری در استان فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم. همچنین در بحث دعوت سرمایه‌گذار و برخورد با سرمایه بردار تنش‌ها و عکس العمل‌هایی را شاهد بودیم و هزینه سنگینی را متحمل شدیم و خیلی ها به ما تهمت و افترا زدند و البته اینها هزینه‌هایی است که یک مدیر ارشد باید بابت توسعه پرداخت کند و اگر این هزینه ها را پرداخت نمی کردم هیچ واحد تولیدی صنعتی مانند کشت و صنعت، گلخانه دیناروند و ۱۴۰ واحد راکد مطلق راه اندازی نمی‌شد.

وی افزود: کسانی که به ما تهمت زدند و ما را شریک بنیاد شهید و سرمایه گذار عربستانی کشت و صنعت خطاب کردند حلال می کنم اما کسانی که افترا زدند و نقل قول دروغ از سوی ما داشتند امیدوارم مورد بخشش خدا قرار گیرند. ۱۴۴۶روز در لرستان خدمت کردم و بجز ۴جمعه و روز عاشورا محل کارم را ترک نکردم.

بازوند افزود: مردم لرستان، مردمی خوب، قدرشناس، صادق و بااخلاق هستند و یکی از بهترین مردمان این سرزمیند.

م رضا معاون صنعت، معدن وتجارت لرستان نیز در این جلسه گفت: ۲۶۴واحد با اعتبار ۴۴۳ میلیارد و ۴۳٨ میلیون تومان به بانک معرفی شدند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تولید در استان، اظهار کرد:  از لحاظ پرداخت مبلغ پرداخت شده به لرستان، پنجمین استان کشور هستیم. ۱۳ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان برای واحدهای تولیدی به استان پرداخت شده است. در طرحهای بالای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی سقف ها برداشته شده است. چنانچه ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به پتروشیمی استان پرداخت شود از نظر پرداخت تسهیلات استان اول خواهیم بود.

معاون صنعت، معدن و تجارت لرستان یادآور شد: در بحث معرفی واحدهای تولیدی  به بانک پس از استان اصفهان، حائز رتبه دوم هستیم. تاکنون ۲۶۴واحد با اعتبار ۴۴۳ میلیارد و ۴۳٨ میلیون تومان به بانک معرفی شدند. در سال گذشته ۷۱۶ طرح در پرداخت های مستقیم و بهین یاب داشتیم و بالغ بر ۵٨۲ میلیارد تومان تسهیلات به آنها پرداخت شده است. به ۳۴۹  واحد در مجموع ۵٨۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top