دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: پیامد بیکاری جوانان فقط متوجه خودشان نیست بلکه ضرر و زیان آن بیش از هر چیز متوجه کشور است. آسیب‌های ناشی از بیکاری روح و روان جوانان را آزار داده، سن ازدواج را افزایش داده و آمار طلاق را بالا برده است.

به گزارش افلاک، مجید کیان‌پور در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور، گفت: بیکاری درد کهنه‌ای است که وقتی نامی از آن برده می‌شود ‌همه را آزار می‌دهد. روز به روز بر بیکاران فارغ‌التحصیل افزوده می‌شود. این مسئله موجب گرایش دانشگاهیان به مشاغل کاذب شده است. طرح‌های اشتغال‌زا در استان‌ها به دلیل پیچ‌وخم‌های اداری راه به جایی نمی‌برند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سخنان مسئولان درباره جوانان زیباست اما هر زمان سخن از بیکاری به میان می‌آید دلیل قانع کننده‌ای برای آن اعلام نمی‌شود، گفت: بیکاری اصلی‌ترین و اساسی‌ترین معضل استان لرستان است که نتیجه آن بی‌توجهی به رشد صنعت است. آقای رییس جمهور نرخ بیکاری در بهار ۱۱.۸ درصد اعلام شده است اما هم شما و هم نمایندگان استان می‌دانیم که این آمار درست نیست. با ارائه آمار نادرست هیچ مشکلی از  مشکلات کشور حل نمی‌شود.

کیان‌پور با تاکید بر اینکه حال و روز صنایع کشور مساعد نیست و اکثر صنایع استان لرستان با مشکلات متعددی روبرو هستند، گفت: رهبری همه ساله از مدیران کشور خواسته‌اند راه را بر تولید و اشتغال کشور هموار کنند. آقای رییس‌جمهور در بحث پویایی چه اقداماتی انجام شده است؟ در سال گذشته چند استان از جمله استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، انتخاب شدند سوالم این است که چه برنامه‌هایی برای این مسئله اجرا شد؟

نماینده دورود و ازنا در مجلس گفت: متاسفانه وضع صنایع بدتر از قبل شده و بیکاری سیر صعودی پیدا کرده است. از دولتمردان انتظار نداریم استان ایلام را گلستان کنند اما انتظار داریم دردهای ما را ببینند و آنها را رفع کنند. متاسفانه دولت در استان لرستان به این مسائل توجه نمی‌کند. کارخانجات استان از جمله مجتمع فولاد ازنا و کارخانه سیمان دورود با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و در آستانه تعطیلی هستند. کارگران اکثر کارخانجات استان به دلیل اجرای سیاست‌های غلط یا سخت‌گیری‌های بی‌جهت در آینده نزدیک تعطیل خواهند شد. مالیات و هزینه‌های سرباری قدرت این کارخانجات را گرفته است.

کیان‌پور خطاب به رییس‌جمهور گفت: جاده ازنا - شازند به جاده مرگ معروف است و هر سال جان تعدادی از هموطنان‌مان را می‌گیرد. این جاده هر روز قربانی می‌گیرد اما با وجود پیگیری‌های فراوان به پروژه تعریض این جاده توجهی نمی‌شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top