دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

استاندار لرستان گفت: بیمارستان آیت‌الله بروجردی 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش افلاک، هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان لرستان با چالشی به نام عدم زیر ساخت‌ها مواجه بودیم و عدم زیر ساخت‌ها در همه شهرستان‌ها وجود دارد که توجه ویژه به آنها در دستور کار قرار گرفت. بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) یکی از مطالبات مردم بود و همت خوبی به کار گرفته شد تا به بهره‌برداری برسد .

استاندار تصریح کرد: 67 میلیارد تومان برای ساختمان و 70 میلیارد تومان هم برای تجهیزات هزینه شده که از نظر ساختمانی 99 درصد به اتمام رسیده و 97درصد تجهیزات هم نصب شده است. برای این بیمارستان ام آری آی در نظر گرفته نشده بود که این موضوع در دستور کار قرار گرفت و جانمایی شد.  سی تی اسکن در این بیمارستاتن یکی از ضروریات است. بیمارستان قرار است تا قبل از یک ماه دیگر افتتاح شود. با بهره‌برداری از این بیمارستان 400 شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: این بیمارستان می‌تواند پیش درآمدی برای دانشکده پزشکی بروجرد باشد و صحبت‌هایی شده و وزارت بهداشت تقاضایی داشته که ساختمان بیمارستان دانشگاه پزشکی باید احداث شود تا مجوز داده شود و تلاش می‌شود تا از این بیمارستان به عنوان مجتمع آموزشی و پزشکی استفاده شود که خیرین آن هم آماده کمک هستند.

استاندار لرستان با اشاره به سد آبسرده، اظهار کرد: یکی از زیر ساخت‌های مهم برای بروجرد، سد آبسرده است و می‌تواند آب شهر را تامین و مشکل بی‌آبی 4500 هکتار از اراضی را حل کند.  این پروژه 2 ماه است فعال شده و قرار است ظرف 3 سال به اتمام برسد که می‌تواند آب پایدار برای بروجرد را تامین کند.

وی درباره روند ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بروجرد، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های زیربنایی بروجرد، ایجاد این منطقه است. شرکت شهرکهای صنعتی وارد کار شده و در گام اول شهرک صنعتی را خریداری کرده و گام بعدی ایجاد فرودگاه است.


هوشنگ بازوند همچنین در مراسم افتتاح پروژه‌های دانشگاه لرستان اظهار کرد: در هفته دولت 901 پروژه با اعتباری بالغ بر 864 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند که در این رابطه دستگاه‌های اجرایی همکاری خوبی داشته و زحمات زیادی در این رابطه کشیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز در راستای برنامه‌های هفته دولت افتتاح پروژه‌های دانشگاه لرستان را داریم که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، دولت و وزارت علوم در راستای رویکرد اقتصاد مقاومتی هستند. در مرکز رشد دانشگاه لرستان، واحدهای فناور مستقر و طرح‌ خود را ارائه و آماده تجاری‌سازی می‌شوند و امکانات خوبی به آنها داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شوند در راستای پیشرفت و توسعه استان کمک شایانی دارند و اگر دانشگاه‌ها به کمک توسعه استان نیایند، توسعه با سرعت کمتری پیش خواهد رفت. همین قدم‌ها در راستای برداشتن چالش‌های پیش روی توسعه نقش اساسی را ایفا می‌کند.

بازوند با اشاره به مرکز استارت‌آپ دانشگاه بیان کرد: در این مرکز ایده‌ها بیان و دانشگاه خدماتی به آنها ارائه می‌دهد. همچنین آزمایشگاه امنیت شبکه که در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود در راستای فضای مجازی و کنترل پدافند غیرعامل می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

وی یادآورر شد: 1864 مسکن در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین 89 روستا گازرسانی می‌شوند،

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top