دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بزرگترین دشمن کشور، بحران آب است.

رضا میرزایی در گفت‌وگو با افلاک در خصوص صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد:  بی‌طرف برای تصدی پست وزارت نیرو اصلح است. برخورد جناحی و سیاسی در رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو، برای آب کشور مثل سم است. در برهه‌ای که بزرگترین دشمن کشور، بحران آب است و این بحران اگر درست مدیریت نشود در آینده‌ای نزدیک هستی کشور را ساقط می‌کند، ما نیاز به یک مدیر کارآمد، باتجربه، مقتدر و ریسک‌پذیر داریم و همه این شاخصه‌ها در وجود بی‌طرف متبلور است. در بین وزرای نیروی ادوار گذشته بعد از انقلاب تاکنون عملکرد مهندس بی‌طرف شاخص‌تر است.

وی در پاسخ به برخی انتقادها درخصوص اولویت دادن به سدسازی‌ها در زمان تصدی بی‌طرف بر وزارت نیرو، اظهار کرد: در دوره بعد از جنگ تحمیلی، با توجه به مقتضیات زمان کارهای سازه‌ای و توسعه‌ای در همه دولت‌ها و وزارت‌خانه‌ها در دستورکار و اولویت قرار داشت و فقط مختص به وزارت نیرو نبود.

این مسئول افزود: در برنامه آقای بی‌طرف به صراحت اشاره شده که تغییر رویکرد از کارهای سازه‌ای و توسعه منابع آب به مدیریت منابع آب است و اولویت برنامه ایشان اقدامات مدیریتی و احیاء و تعادل‌بخشی، مدیریت بهم پیوسته منابع آب، افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و اصلاح ساختار مصرف آب است.

وی در پاسخ به انتقاد برخی فعالان زیست‌محیطی به ساخت سد گتوند در دوران وزارت بی‌طرف گفت: سد گتوند ناجی شهرهای بی دفاع خوزستان در مقابل سیلاب‌های مخرب و ویران‌گر است و نقش بسیار مؤثری در جلوگیری از مخاطره‌های زیست‌محیطی و کاهش گازهای گلخانه‌ای و صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی دارد.

میرزایی افزود: منتقدین و فعالان زیست محیطی در مورد سد گتوند احساسی قضاوت نکنند زیرا سد گتوند علاوه بر تنظیم آب برای مصارف مختلف استان خوزستان و تولید 2200 گیگاوات ساعت انرژی پاک برق‌آبی که معادل 712 هزار و 800 خودرو و معادل کاشت یکصد میلیون اصله درخت در مصرف انرژی و همچنین تولید گازهای بسیار سمی گلخانه‌ای است، صرفه‌جویی می‌کند، بلکه سکنه شهرها و روستاهای استان خوزستان را از سیلاب‌های مهلک حفاظت می‌کند.

میرزایی ادامه داد: در فروردین ماه سال 1394 سیلی با دبی 6000 مترمکعب در ثانیه در کارون رخ داد و اگر سد گتوند نبود، شهر اهواز به طور کامل و شهرهای شوشتر و آبادان و خرمشهر به زیر آب فرو می‌رفت و تبدیل به بزرگترین فاجعه انسانی قرن می‌شد، لذا نباید با جوسازی و تحلیل‌های نادرست و غیرکارشناسی، فعالیت دلسوزان نظام مقدس اسلامی در عرصه صنعت آب و برق را پایمال کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در خاتمه افزود: در مذاکره‌ای با رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان در رابطه با مسائل و مشکلات حوزه آب داشتیم، خوشبختانه مجمع نمایندگان استان لرستان درخصوص عملکرد آقای بی‌طرف در حوزه آب نظر مساعد و موافق دارند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top