دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: کار فرهنگی فعالیتی جدی بوده و روزمرگی و سبک شمردن آن آفت این عرصه

ارزشمند است.

به گزارش افلاک، جعفر بدری در جلسه فصلی رابطان فرهنگی مجموعه‌های قضایی استان و سازمان‌های تابعه که به منظور هماهنگی نهایی پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم قوّه قضائیه در سالن جلسات دادگستری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی نیازمند ذوق شخصی است و باید توجه داشت کار فرهنگی فعالیتی جدی بوده و روزمرگی و سبک شمردن آن آفت این عرصه ارزشمند است.

وی تاکید کرد: کار اداری بدون کار فرهنگی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، قطعاً در سازمان‌هایی که در آنها به فعالیت‌های فرهنگی ارج نهاده می‌شود موجبات بهبود عملکردها و ارتقاء بهره‌وری به معنای تام و تمام آن مشاهد می‌شود و این حقیقتی اثبات شده است که فرهنگ بسترساز سایر ساختارهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بشمار می‌رود. انگیزش فرهنگی چه در فکر، چه در گفتار و چه در کردار می‌تواند نیروی محرک پایداری باشد تا کار بهتر به ثمر بنشیند. 

رئیس شورای قضایی استان افزود: هرچند فرهنگ خودجوش و عامل انگیزاننده محسوب می‌شود لیکن تا افراد یک سازمان تمایلی به امور فرهنگی نشان ندهند فعالیت‌های فرهنگی اقبال خوبی نخواهد داشت، بهره‌برداری از وسایل ارتباط جمعی رسانه‌ای در این زمینه کمک شایانی در ترغیب افراد به کارهای فرهنگی و نهادینه کردن فرهنگ متعالی ایرانی و اسلامی خواهد بود.

بدری خاطر نشان کرد: نباید چنین پنداشت که فعالیت‌های فرهنگی الزاماً بایستی از ناحیه معاونت فرهنگی و کارکنانش صادر شوند در حالی که معاونت فرهنگی استان با کمترین پرسنل و چیزی در حدود 25 درصد از چارت سازمانی خود فعالیت می‌کند و فعالیت‌های مختلف و متنوع فرهنگی و دستورالعمل‌های اجرایی حجم بسیار بالایی دارند و کارمندان می‌بایست علاوه بر فعالیت‌های دفتر معاونت فرهنگی، فعالیت‌های روابط عمومی را نیز انجام دهند، بنابراین در بیشتر موارد نیروهای فرهنگی  معمولاً خارج از وقت اداری نیز فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: حضور قضات و کارکنان در مناسبت‌های ملّی و مذهبی لازم و ضروری است زیرا دستگاه قضایی یک نهاد انقلابی بوده و باید در عرصه‌های انقلابی نیز، خوش بدرخشد، خوشبختانه در سال‌های اخیری که معاونت فرهنگی در دستگاه قضایی استان شروع به فعالیت کرده است باوجود کمبود نیروی انسانی و منابع مالی و همچنین نوپابودن آن لیکن اثرات مفید و ماندگاری را در بهبود روحیه پرسنل اعم از قضات، کارمندان و نیروهای خدماتی بوجود آورده است.

رئیس شورای قضایی استان تاکید کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان و قاریان دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه از جمله ضروریات عرصه کارهای فرهنگی در سازمان است، بسیارند همکارانی که در زمینه‌های هنری صاحب ذوق هستند و بسیارند همکارانی که در عرصه‌های قرآنی فعالیت‌های چندین و چند ساله دارند و افتخارات زیادی را نیز کسب کرده‌اند، استفاده از چنین ظرفیتی در سازمان هم ارج نهادن به هنر به عنوان تجلی فرهنگ است و هم بسترساز بروز خلاقیت‌های هنری مستمر بشمار می‌رود.

وی در خصوص برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم قوّه قضائیه گفت: تلاش در مسیر فعالیت‌های قرآنی و بخصوص عمل به قرآن در واقع مصداق واقعی امر به معروف است که معاونت فرهنگی دادگستری آن را در دستورکار قرار داده است. مهمترین ره‌آورد این مهم خدمت صادقانه و بی‌منت به خلق خداست که در رعایت اخلاق حرفه‌ای و تکریم ارباب رجوع متجلی می‌شود، قطعاً تقویت ایمان در ارتباط با خدا میسر می‌شود و بهترین شیوه این ارتباط، ارتباط با کلام خدا یعنی قرآن است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top