دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: سازمان‌های مردم نهاد باید مطالبه‌گر باشند.

به گزارش افلاک، حبیب‌الله خجسته‎پور در جلسه با مدیران تشکل‎ها و NGO های استان اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد از مطالبه‌گران جامعه هستند و جایی که وظیفه دولت در معنای عام انجام یک مسئولیتی است سازمان‌های مردم نهاد باید مطالبه‌گر باشند.

وی ادامه داد: از دولتی کردن این سازمان‌ها بپرهیزیم. در کشور و استان ما  این نگاه وجود دارد که خیلی از کارها باید توسط دولت انجام شود.

وی بابیان اینکه سمن‌ها علم محور بودن را در برنامه‌ها داشته باشند، تاکید کرد: اگر علم محور نباشیم ممکن است فعالیتمان به خطا برود و نتیجه عکس دهد. مرجع بودن فعالیت‌های غیرانتفاعی بر فعالیت‌های انتفاعی  ضروری است و خوشبختانه این نگاه انتفاعی امروز در حال کمرنگ شدن است. حضور سازمان‌های مردم نهاد با نیت غیرانتفاعی بودن و در راستای زیستی بهتر در جامعه است.

خجسته‌پور با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید به سمن‌ها مثبت و تلاش در گسترش کمی و کیفی این سازمان‌هاست، عنوان کرد: امیدوارم استان ما از این فرصتی که ایجاد شده بهترین بهره را ببرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد در کنار غیرانتفاعی و اجتماعی بودن باید از کار سیاسی به دور باشند و فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی خود را وارد فعالیت‌های مدنی نکنند.

خجسته‌پور ادامه داد: وقتی به دنبال توسعه هستیم این مهم هزینه‌بر است و قابل کتمان نیست. اگر می‌خواهیم توسعه یابیم جایی باید هزینه پرداخت شود. در مورد خانه تشکل‌ها، دولت لایحه‌ای را تنظیم و تقدیم مجلس کرده و امیدواریم شاهد تصویب آن در مجلس باشیم تا وجه قانونی پیدا کند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top