دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: بیشترین فساد در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری شکل گرفته است.

به گزارش افلاک، جعفر بدری در جلسه شورای عالی بانک‌ها که با حضور مدیران ارشد بانک‌های استان که در شعبه مرکزی بانک ملی برگزار شد، اظهار کرد: نرخ واقعی بهره را بازار سرمایه با عملکرد عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در فعالیت‌های مالی و جذب سپرده‌های مردم باید توانایی رقابت خود را در بازار سرمایه حفظ کنند.

رئیس شورای قضایی لرستان با بیان اینکه دخالت دولت و تعیین نرخ بهره بانکی بدون توجه به فعالیت بازار سرمایه، موجب ایجاد اختلاف بین نرخ بهره بانکی و بازار واقعی می‌شود، اضافه کرد: این مهم بازار سرمایه را از حالت تعادل خود خارج می‌کند و موجب شکل‌گیری فساد خواهد شد.

بدری خاطر نشان کرد: دولت می‌تواند با اجرای سیاست‌های درست پولی و مالی انبساطی از طریق فروش اوراق مشارکت فعالیت‌های اقتصادی را رونق دهد و میزان اشتغال در کشور را افزایش دهد و در عمل به جای قرض دادن و قرض گرفتن، برنامه مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی سپرده‌‌گذاران و صاحبان سرمایه را اجرا کند.

وی با بیان اینکه البته در فضای رقابت سیاسی، گزارش‌ها‌ در ارتباط به وجود فساد و آلوده بودن دولتمردان تا حدودی اغراق‌آمیز است، یادآورشد: این مساله را  هرگز نمی‌توان انکار کرد، فساد در موسسات مالی که سر و کار با جذب سپرده و اعطاء تسهيلات دارند به اوج خود رسیده است و دیگر نمی‌توان آن را کتمان کرد.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه بیشترین فساد در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری شکل گرفته و مسئله مهم این ارتباط بسیار نگران کننده است و روند مبارزه با فساد را با مانع مواجه مي كند، تاکید کرد: وجود فساد در اين قبيل مراكز  از مرحله استثنایی و جزئی گذشته و شکل پیچیده‌ای به خود گرفته است که از آن می‌توان بنام فساد سازمان یافته یاد کرد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top