دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری‌ها از یک نهاد هزینه‌ای به درآمدی پایدار تبدیل شوند.

مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با افلاک، اظهار کرد: معمولاً در تمام کشورها از شورای شهر به عنوان پارلمان‌های محلی یاد می‌شود که نقش مناسبی در توسعه شهر می‌توانند داشته باشند.

وی ادامه داد: در کنار توسعه شهری، هر چقدر تخصصی‌تر و از افراد باتجربه‌تر استفاده شود این امر در توسعه منطقه نقش موثرتری خواهد داشت.

کیان‌پور اضافه کرد: می‌توان در بحث انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر و روستا از افرادی که دارای مشاغل مختلف هستند بهره برد، چراکه این امر سبب می‌شود در راستای توسعه همه‌جانبه شهرها در کنار شهرداری‌ها، روند توسعه حرکت و شتاب بهتری بگیرد.

وی یادآور شد: متأسفانه شاهدیم که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دچار روزمرگی شدند و منابع اعتباری مشخصی در اختیار آنان قرار نمی‌گیرد که کارساز باشند و در این راستا باید به شهرداری‌ها کمک شود.

کیان‌پور گفت: براساس برنامه 5 ساله تدوین شده، شورای شهر به عنوان پارلمان‌های محلی هستند که مصوباتی را که می‌گذرانند باید نقش‌های توسعه‌ای و برنامه‌ای در راستای خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه از تملک ساختمان‌ها تا مرگ انسان‌ها که بیش از 300 وظیفه است بر عهده شهرداری‌هاست، تأکید کرد: شهرداری‌ها می‌توانند در حوزه معماری، کشاورزی، اقتصاد، صنعت و... ورود پیدا کنند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با اشاره به اینکه باید شهرداری‌ها توسط شوراها از یک نهاد هزینه‌ای به درآمدی پایدار تبدیل شوند که متأسفانه امروز درآمد شهرداری‌ها پایدار نیست، اظهار کرد: کمک شود تا از این درآمدهای موقت دوری شود و به سمت عوارض و واحدهای تملکی بروند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس تأکید کرد: ضرورت دارد هر یک از شهروندان در انتخابات شرکت و افراد را براساس شاخص‌هایی که دارند انتخاب کنند تا شوراهای قوی‌ای داشته باشیم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top