دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس کل دادگستری لرستان تأکید کرد: نامزدهای ریاست جمهوری وعده‌های بی‌حساب و کتاب

ندهند.

به گزارش افلاک، جعفر بدری در جلسه شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی که در شهرستان الیگودرز برگزار شد، گفت: جرائم انتخاباتی شامل سه بخش نامزدها، مدیران و مردم می‌شود که لازم است هرکدام با سازوکار خود رفع شود.

وی افزود: متاسفانه امروز بیشترین سیاه‌نمایی توسط نامزدهای ریاست جمهوری صورت می‌گیرد و بعضاً به گونه‌ای سخن می‌گویند که ۳۸ سال خدمات نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال می‌برند و این‌ها وضعیت آشفته‌ای است.

بدری به برخی وعده‌های نامزدها اشاره و تأکید کرد: این مملکت حساب و کتاب دارد و نامزدهای ریاست جمهوری نباید وعده‌هایی بدهند که در حوزه اختیار آنها نیست و نباید وعده‌های بی‌حساب و کتاب بدهند.

رئیس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: مجریان و ناظران انتخابات همچون همیشه رعایت امانت‌داری و صیانت از آرای مردم را داشته باشند و به گونه‌ای رفتار کنند که در نوک پیکان اتهامات قرار نگیرند.

وی گفت: خوشبختانه سازوکار انتخابات و تعامل هیات‌های نظارت و اجرایی در شهرستان الیگودرز موجب شده که تاکنون فضای مناسبی جهت مشارکت مردم و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور مهیا شود.

بدری با اشاره به اینکه مشاهده شده کارکنان و مدیران البته در خارج از وقت اداری به نفع نامزدها فعالیت می‌کنند، افزود: مقرر شده دادستان موارد تخلف و اقدامات غیرقانونی را رصد کند و کارمندان و مدیران هم لازم است خود را در مظان اتهام قرار نداده و موجب ایجاد شبهه نشوند.

وی با اشاره به اینکه شوراها مبنای سیاسی ندارند و فضای کار عمرانی است، اظهار کرد: شهرداری لازم است برای تبلیغات نامزدهای شورای شهر فضاهایی را مهیا کند تا از کثیف شدن چهره شهر پرهیز شود.

رئیس کل دادگستری لرستان همچنین به تخلفات انتخاباتی از سوی مردم اشاره کرد و افزود: صدا و سیما لازم است نسبت به فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی اقدام کند که انصافاً تا کنون در بحث انتخابات با حفظ بی‌طرفی فضای خوبی برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی فراهم کرده است.

بدری با اشاره به لزوم برگزاری جلسات پیشگیری گفت: باید پیشگیری کنیم تا حادثه‌ای نظیر سال ۸۸ رخ ندهد و یقیناً برخورد با تخلفات انتخاباتی در هنگام تبلیغات یکی از راه‌های اصلی پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه ما بدنبال امنیتی کردن فضای انتخاباتی نیستیم، افزود: هدف اصلی ما شور و نشاط در انتخابات و افزایش مشارکت مردم است اما در صورتی‌که کسانی بخواهند از این فضا سوءاستفاده کرده و در روند امنیت مردم و همچنین برگزاری انتخابات اخلال کنند دستگاه قضایی طبق قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top