دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رییس کل دادگستری لرستان گفت: نزدیک به نیمی از معلمان کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

‏ ‎ به گزارش افلاک، جعفر بدری در مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه علمی کاربردی دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه سطح زندگی و رفاه معلمان در کشور سال به سال، رو به کاهش است و جاذبه‌های شغلی معلمی برای جوانان جویای کار، کمتر شده است و این در حالیست که نزدیک به نیمی از معلمان کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

‏ ‎ رییس شورای قضایی لرستان با بیان اینکه وضعیت به گونه‌ای پیش رفته  که مدتهاست بعضی‌ها از سر ناچاری معلمی را شغل دوم خود محسوب می‌کنند،  تشریح کرد:  در چنین شرایطي نظام آموزشی کشور، بخصوص معلمان در امر پیش‌برد آموزش، پرورش وفرهنگ‌سازی برای نسل آينده کشور با چالش‌های اساسی وموانع جدی روبرو خواهد شد.

بدری خاطرنشان کرد: و انتظار می‌رود با عزت، زندگی را سپری کند در غير اين صورت قادر نخواهد بود فضای سالم ومنطقی را برای ایجادانگیزه لازم در بين دانش‌آموزان جهت فراگیری علم بوجودآورند.

رییس کل دادگستری لرستان تاکید کرد: جامعه بشری مرهون کوشش‌ها وفداکاری‌های زنان و مردانی است که درکسوت معلمی مسیرعلم و دانش را فروزان نگه داشته‌اند وچشم‌اندازهای تازه‌ای  برروی انسان‌ها گشوده‌اند.

بدری با بیان اینکه سروکارداشتن با دانش‌آموزان مخصوصا" در مناطق محروم و عشایری  ازمرحله ابتدایی تا متوسطه از دشوارترین وسنگین‌ترین مسئولیت‌هایی است که فقط معلمان باصداقت وبا انگیزه والای انساني ، ديني و ملي مي‌توانند از عهده آن برايند.

ریيس كل دادگستری استان  با تاکید بر تامین نیازمندی‌های آموزشی ، بهبودبخشیدن به فضای آموزشی، ارتقای سطح علمی معلمان، ارائه خدمات وانجام حمایت‌های لازم از معلمان کشور و تامین معاش کافی ومسکن آنها تصریح کرد: تلاش برای رفع کاستی‌ها و تامین نیازمندی‌های نظام آموزشی و قشرمعلم، مسئولیت قانونی دولتمردان است و در نظام آموزشی که معلمان در شرایط سخت و دشوار  قراردارند، نمی‌توان انتظارمطلوب را داشت

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top