دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

‌عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در برنامه ششم توسعه اعتبارات خوبی برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی ‌لحاظ شده است.

‌مهندس مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با افلاک افزود: ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی ضرورتی است اجتناب‌ناپذیر و باید این مهم به سمت و سویی هدایت شود که منجر به توانمندسازی مناطق مذکور و ایجاد فعالیت‌های فرهنگی شود.


وی ادامه داد: سکونت‌گاه‌های غیررسمی حداقل امکانات و استانداردهای روز را دارند، در صورتی که باید از امکانات بهداشتی، آموزشی، خدمات زیربنایی، زیرساخت‌های ورزشی و محیط شهری مناسب برخوردار باشند و نیاز است همه دستگاه‌هایی که با این شهروندان سر و کار دارند، ورود جدی به این مساله پیدا کنند.

کیان‌پور اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه اعتبارات خوبی برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی درنظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: باید در توانمندسازی و توسعه زیرساخت‌های مناطقی که به صورت خودرو ساخته و خارج از ضوابط شهری هستند تلاش کرد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: لرستان نیز از کشور مستثنی نبوده و از این دست مناطق در شهرهای مختلف استان وجود دارد به عنوان مثال در شهرستان خرم‌آباد محله‌های گل‌سفید، علی‌آباد، فلک‌الدین، ماسور و... را داریم و البته چنین سکونت‌گاه‌هایی در شهرستان‌های بروجرد، دورود، الیگودرز و کوهدشت وجود دارد که نیازمند اهتمام ویژه هستند تا از این حالت یک‌طرفه و بن‌بست خارج و تعامل خوبی با محیط شهر داشته باشند.

وی گفت: باید سطح زیرساخت‌ها در منطق حاشیه‌ای و سکونت‌گاه‌های غیررسمی ارتقا یابد تا از مهاجرت ساکنین آنان به مناطق دیگر جلوگیری شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top