دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: در راستای علم و ترقی دانشجویان هر کاری که کنیم سرمایه‌گذاری است.

‌به گزارش افلاک، مهندس مهرداد غضنفری امرایی در همایش روز دانشجو که در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد ضمن گرامی‎داشت این روز اظهار کرد: از 16 آذر سال 1332 که به دلیل شهادت چند نفر از دانشجویان دانشگاه تهران به روز دانشجو نامگذاری شد تا 24 خرداد 92 نقش این قشر به عنوان قشری پیشرو و جهت‌ده کاملاً مشهود بوده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان در خرداد سال 92 پیام جامعه که تحول‌خواهی بود را متجلی کردند، افزود: حضور متکثر و متنوع دانشجو در ستاد آقای روحانی بیانگر این موضوع بود و آنان توانستند به خوبی پیام تحول و اصلاح جامعه را به بهترین نحو رقم به جامعه بکشانند.

غضنفری امرایی اضافه کرد: دانشجو بایستی با روحیه عدالت‌خواه و عدالت‌جو جزئی از حاکمیت باشد و باید به او گفت که چکار کند و توقع از وی چیست؟ می‌خواهیم این روحیه آرمان‌خواه نقشی اثرگذار در جامعه داشته باشد ،برای همین باید نقشه راهش را بشناسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان مدرک‌گرایی، عدم شناخت جریان‌های سیاسی، گرفتار شدن در گروه‌های سیاسی و... را از مشکل‌های فراروی قشر دانشجو دانست و افزود: دانشجو باید با تحصیل درست به نحوی به جلو برود که به مشکل برنخورد؛ توقع ما از جنبش دانشجویی نیز همین است.

وی تصریح کرد: ایران کشوری خاص و در حال گذار بوده که بار اصلی آن نیز بر دوش جوانان و دانشجویان به عنوان طلایه‌داران توسعه فرهنگ، علم و دانش و پژوهش است.

غضنفری امرایی با بیان اینکه توانایی‌های دانشجویان را باید تشخیص دهیم چراکه او متعلق به آینده و آینده از آن او است، افزود: قرار است از دستاوردها در جهت توسعه استان استفاده کنیم و در راستای علم و ترقی دانشجویان هر کاری که کنیم، به نحوی سرمایه‌گذاری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسع منابع استانداری لرستان با بیان اینکه علمی که منجر به تولید ثروت شود باارزش است، گفت: تبدیل فکر و اندیشه به ثروت و محصول قابل عرضه کار یک پژوهشگر بوده و آثار آن منجر به توسعه جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: از این قشر جامعه انتظار می‌رود که رفع فساد، تولید علم و دانش را در دستورکار خود قرار دهد. دانشجو موتور محرکه توسعه است و خود او نیز باید پذیرای این موضوع باشد که در تحولات نقش دارد.

غضنفری امرایی یادآور شد: در هفته پژوهش به همراه استاندار خلاقیت و نوآوری‌های دانشجویان را دیدیم و شاهد تحقیق، پژوهش و فعالیت‌های بدیع و خلاقانه آنان بودیم. باید از ظرفیت پژوهش برای استفاده درست از منابع استفاده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه سیستم‌های آموزشگاهی ما آموزش‌محور هستند که باید پژوهش‌محور شوند، افزود: دانشجو ظرفیت بالقوه‌ای است که باید از آن استفاده شود. در برنامه‌های تحقیقاتی، عملیاتی و پژوهشی شاهد توفیقاتی در دانشگاهیان و جهاد دانشگاهی استان بودیم، اما هنوز با ایده‌آل فاصله داریم که امیدواریم شاهد شکوفایی هرچه بیشتر در این بخش‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر لرستان به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده که این به خاطر ظرفیت خوب منابع انسانی و طبیعی آن است. باید از این فرصت برای رفع عقب‌ماندگی‌هایی که از قبل بوده استفاده کنیم. معتقدیم تمام بخش‌های نظارتی، سیاسی و اجتماعی باید پیگیر این موضوع باشند.

غضنفری امرایی گفت: هم اکنون بخش‌هایی از قابلیت‌های استان به فعلیت رسیده و تاحدودی محقق شده‌اند و در مقابل 31 استان شاهد پیشرفت‌های خوبی در استان بوده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان بیان کرد: خیلی از ظرفیت‌های راکد استان که به دلایل و اقدامات سلیقه‌ای و نمایشی به واحدهای آسیب‌رسان تبدیل شده بودند حال به مدار تولید وارد شده‌اند که ازجمله آنها می‌توان به صنایع غذایی گهر، ایستگاه‌های پمپاژ آب، کشت و صنعت و... اشاره کرد. هم اکنون با سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی در بحث تولیدات صادرات‌محور شده‌ایم.

وی اظهار کرد: درون‌زایی، برون‌گرایی، مردم‌محوری، عدالت‌محوری و دانش‌بنیانی به عنوان ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی باید مدنظر قرار گیرد و این شعار محور کار در استان است.

غضنفری امرایی ادامه داد: در استان یک آسیب‌شناسی انجام شد و در ابتدا ظرفیت مناطق را شناسایی کردیم تا اولویت‌ها را تشخیص دهیم و مناطق براساس ظرفیت‌هایی که دارند مورد استفاده قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان خاطرنشان کرد: حال در استان در وضعیتی هستیم که هر ماه یک پروژه به بهره‌برداری می‌رسد؛ با وجودی که در بحث اعتبارات محدودیت داریم، دست خالی و با جهت‌گیری به سمت بخش خصوصی این کار انجام می‌دهیم.

وی میزان تسهیلات مالی پرداخت شده در استان را 2800 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حدود 1800 میلیارد تومان این مبلغ به اشتغال و رونق تولید اختصاص داده شده است.

غضنفری امرایی ادامه داد: با 365 میلیارد تومان 223 واحد تولیدی استان احیاء شد و این منجر به کسب رتبه اول استان به لحاظ سرمایه اختصاص یافته، گردید. توقع ما این است که دانشجویان در خانواده‌ و جامعه بانفوذ کلامی که دارند این موضوع را در جامعه بیان کنند.

این مسئول با بیان اینکه نرخ مشارکت از 34 درصد به حدود 36 درصد رسیده است، افزود: همچنین نرخ بیکاری تابستان امسال به 13 درصد رسیده است و در سال‌های گذشته رتبه اول و دوم بیکاری بودیم که حال در جایگاه پانزدهم قرار داریم. هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم اما در مسیر خوبی در حال پیش رفتن هستیم.

وی یادآور شد: با دست خالی این توفیقات در حال ایجاد شدن هستند و اگر بیان نشوند، به نوعی انگیزه‌کشی است. هم اکنون مدیران و مسئولین با هارمونی خاصی در استان، مسیر توسعه را به پیش گرفته‌اند و دانشجو در این مسیر باید با توسعه دانش‌بنیان نقش‌آفرین باشد و دولت نیز زمینه آن را می‌بایست ایجاد کند.

غضنفری امرایی خاطرنشان کرد: دولت و قشر دانشگاهی باید هم‌افزایی کنند و در مسیر اهداف نظام گام بردارند و توقع ما نیز همین است، چراکه می‌دانیم ظرفیت و توان دانشجو چیست؛ برای همین دست یاری به سوی شما دراز می‌کنیم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top