دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

‌رئیس کل دادگستری لرستان گفت: وطن دوستی منحصرا‌ دفاع نظامی از آب و خاک نیست.

‌به گزارش افلاک، جعفر بدری در همایش مبارزه با فساد و اشرافی‎گری که به همت سازمان بسیج حقوقدانان و معاونت فرهنگی استان برگزار شد، اظهار کرد: فساد صرفا‌ دربرگیرنده امور اقتصادی و دست اندازی به اموال عمومی نیست، بلکه تبعیض در بکارگیری نیروی انسانی شایسته و توانمند نیز نماد فساد در جامعه است.

 وی افزود: بی اعتنایی به افراد و نیروهای با استعداد و بکارگیری و ارتقای افراد بر اساس روابط و نه ضوابط و معیارهای قانونی سبب ‌ بکارگیری بر اساس رابطه مندی شده و منجر به بروز فساد در جامعه می‎شود.

 بدری خاطرنشان کرد: برخی مسئولیت‎ها بر اساس چابلوسی بوده و نه بر اساس توانمندی و توانایی به افراد خاصی سمت‌هایی اعطا شده که شایستگی آن را ندارند، در حالی که در همان ادارات نیروهای با استعداد و با هوشی وجود دارد که امکان ارتقاء، به آنها داده نمی‎شود، شایسته سالاری به حرف نیست و در عمل باید تحقق یابد.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به تشکیل بسیج توسط امام خمینی(ره) و الگوبرداری از این نهاد مقدس و انقلابی در سایر کشورها، تصریح کرد: در کشورهای همسایه که درگیر مبارزه با گروه‎های تروریستی همچون داعش و... هستند، حشد الشعبی عراق و بسیج مردمی سوریه توانسته است حتی از نیروهای نظامی و آموزش دیده کشورهای اروپایی موفق‎تر عمل کنند و این نشان از اقتدار فرهنگ بسیج در دنیاست.

وی با بیان اینکه در کشورمان نیز بایستی نیروهای با استعداد در هر جایی که هستند شناسایی شده و زمینه رشد و بالندگی‎شان را فراهم کنیم، افزود: در عرصه اقتصاد مقاومتی بسیج کارآمدترین نیروی کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

‌بدری بیان کرد: سوء مدیریت در بخش‎هایی از جامعه مشکلاتی را از جمله در استان مستعد و کمتر توسعه یافته  لرستان ایجاد کرده است که به عنوان نمونه تولیدکنندگان برای سرمایه گذاری با مشکلات متعددی مواجه هستند و در شرایط سختی به کار و تولید می‎پردازند، اما در مقابل کسانی هستند که از راه رانت و استفاده از موقعیت خود و یا ارتباط با برخی مسئولین به ثروت هنگفتی می‎رسند.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه نظام بانکی و پولی کشور نیز به این آشفتگی دامن می‎زند و با اعطای تسهیلات کلان و کم‎بهره به برخی افراد سفارش شده، راه را برای گرفتن چند میلیون وام ضروری مردم می‎بندند، گفت:‌ اگر فساد کنترل نشود، منجر به سلب اعتماد مردم می‎شود، در این زمینه یکی از وظایف دستگاه‎های نظارتی، شناسایی و مبارزه با مفاسد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، لیکن تمامی افراد جامعه باید خود را در برابر مظاهر فساد چه آشکار و چه پنهان مسئول بدانند.

وی ادامه داد: مردم به عنوان ولی‎نعمتان انقلاب وظیفه دارند هرگاه فسادی را احساس کرده و فورا‌ به سازمان‎ها و دستگاه‎های متولی امر اطلاع دهند؛ در این خصوص نقش رسانه‎ها و وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی در مبارزه با فساد از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است، نمایندگان زبان گویا و دست توانای حکومتی مردم در مبارزه با مفاسد هستند.

 بدری افزود: در شرایط فعلی مساله فسادهای مالی در ادارات، بنگاه‎ها، بانک‎ها و شرکت‎ها، بسیار پیچیده شده است و بایستی سیستمی طراحی شود که به محض انجام یک انحراف از همان ابتدا با آن برخورد قاطع و بازدارنده داشته باشد، در خصوص موضوع فساد علاوه بر اینکه باید به راهکارهای پیشگیری و مبارزه با فساد و رانت خواری توجه کرد، باید با تدابیر مدیریتی به گونه‎ای رفتار کرد تا آرامش و اعتماد مردم کسب شود و نه جانب‎داری‎های غیر قانونی. قطعا" مردم ایران فهیم‎تر از آن هستند که فریب چرب زبانی‎های زیاده خواهان مفسد را بخورند، در عصر اطلاعات و ارتباطات، شفاف سازی، خواسته به حق مردم از مسئولین است، مسئولان باید به سوالات افکار عمومی پاسخ دهند.

 رئیس شورای قضایی استان با تاکید بر نقش همدلی مردم در مبارزه با فساد در جامعه گفت: دستگاه قضایی از هرگونه اقدامات و فعالیت‎هایی که منجر به جلب اعتماد مردم شود، حمایت می‎کند، نمایش اشرافی‎گری از جمله مصادیق فساد اجتماعی است که می‎بایست با این پدیده زشت مقابله شود، هرگاه مردم ببینند که فلان شخص از راه نامشروع به چنین ثروتی رسیده است، قطعا‌ به طرف راه خلاف و ارتکاب جرم تشویق می‎شوند، اما لازم به تذکر است که نباید حقوق کارآفرینان و تولیدکنندگان زحمتکش جامعه را ضایع کرد.

وی ادامه داد: نباید حساب ایشان را با افرادی که از راه‎های غیر قانونی به ثروت رسیده‎اند، یکی دانست، قطعا‌ سرمایه‎دار فردی است که مالش را در راه اشتغال و کارآفرینی هزینه می‎کند و آنچه که مزموم بوده، مال اندوزی و دست اندازی به حقوق بیت‎المال، پایمال کردن سیاست‎های اقتصادی، واردات غیر منطقی کالاهای غیرضروری و خروج ارز از کشور، کلاهبرداری، رانت خواری، نمایش اشرافی‎گری و... است. 

بدری خاطرنشان کرد: امروز تولیدکنندگان در شرایط بسیار سختی همچون تحریم‎های اقتصادی مشغول به کار هستند و تولید در این چنین شرایطی نماد عملی جهاد اقتصادی است، افراد شریف با سخت کوششی و تلاش موجبات گردش چرخه صحیح اقتصاد را فرهم می‎آورند و وظیفه دولت حمایت تام و تمام از این کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیاد است، برای خودکفایی اقتصادی باید برنامه ریزی داشت و ثروت کشور در اختیار شرکت‎های دانش بنیان و تولیدکنندگان کالای ایرانی قرار بگیرد، وطن دوستی منحصرا‌ دفاع نظامی از آب و خاک نیست بلکه دفاع و حمایت از تولیدات داخلی در عرصه اقتصاد و دفاع از اصالت فرهنگ غنی و ارزش‎های متعالی ایرانی و اسلامی نیز می‎شود، هرگاه دفاع از این عرصه‎ها به حال خود رها شده، قطعا‌ ‌فساد فضای مانور خواهد داشت.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top