آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: کلنگ ساخت سد خاکی کهریز در شهرستان ازنا به زمین زده شد.

حسین گودرزی در گفتگو با افلاک ورزشی، اظهار کرد: این سد در حوزه آبخیز دره‌زوله با فاصله ۲۲ کیلومتری از شهرستان ازنا و با مساحت حوزه آبخیز ۱۳ هزار و ۳۰۰ هکتار، با هسته رسی و ۱۵ متر ارتفاع سد از بستر احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: انجام این سد کوچک وعده‌ای بود که به مردم شهیدپرور روستای کهریز داده بودم و خدا را شکر می‌کنم که اکنون عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس خاطرنشان کرد: دشت حاصلخیز جاپلق دشتی دیم است که وظیفه ماست در راستای توجه به مطالبات مردم این منطقه، با روش‌های مختلف برای تأمین آب پایدار کشاورزی مردم تلاش کنیم.

گودرزی اضافه کرد: برای تأمین آب شرب و کشاورزی پایدار بخش جاپلق برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داریم و از آن جمله در دیدار روزهای اخیر با وزیر جهاد کشاورزی خواستار ساخت سدهای خاکی قشلاق، شاطر، آشورآباد و مالیچه شدم که مورد موافقت ایشان قرار گرفت و باید پیگیر باشیم.

وی با اشاره به پیگیری ساخت سد تازران از طریق بسیج سازندگی و پیگیری احیای قنوات این بخش، بیان کرد: برای تأمین ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شبکه آب شرب ۴۲ روستای جاپلق اخیراً با وزیر نیرو دیدار داشته‌ام و قول مساعد گرفته‌ایم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس ادامه داد: ایجاد سد خاکی در روستاهای این مناطق می‌تواند در راستای آبی کردن اراضی دیم این مناطق مؤثر باشد و در این زمینه پیگیری‌های لازم را در وزارت جهاد کشاورزی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام

آرزو جافری
Author: آرزو جافری
خبرنگار :
آرزو جافری
عنوان :
سردبیر پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top