دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا متولیان امر مکلف به جمع‌آوری مستمر و روزانه پسماندها عادی و پزشکی همچنین بی‌خطر سازی و دفن اصولی آن هستند.

به گزارش افلاک ،مهندس گودرز امیری در جلسه کارگروه پسماند لرستان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌های استان بایستی بر زباله گردهایی که در سطح شهرهای استان به زباله جمع‌کردن مشغول هستند در صورت مشاهده برابر مقررات برخورد نموده و ضمن پیگیری نمودن طرح تفکیک زباله از مبدأ به‌صورت روزانه و مستمر پسماندها به محل دفن حمل، و طبق اصول فنی دفن انجام تا از دسترس زباله گردها خارج شوند و امکان دست‌یابی به آن‌ها را نداشته باشند.

وی عنوان کرد: پسماندهای عفونی پزشکی مطب‌ها، داروخانه‌ها، کلینیک‌ها و... باید با هماهنگی سازمان نظام پزشکی، شهرداری‌ها و محیط‌زیست با استفاده از پیمانکاران بخش خصوصی جمع‌آوری، بی‌خطر سازی و در محل دفن زباله تحول شهرداری شود و با متخلفین طبق قانون برخورد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی مسئول پیگیری این امر است.

امیری اضافه کرد: با هماهنگی محیط‌زیست، دانشگاه علوم پزشکی لرستان و شهرداری خرم‌آباد به نمایندگی از شهرداری‌های استان پروتکلی برای جمع‌آوری و دفن زباله‌های بیماران کرونایی که در منزل تحت درمان هستند تهیه و ابلاغ تا شهرداری‌ها برابر آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: در خصوص ضرورت استفاده از زباله سوزها با ظرفیت بالا بررسی تا در صورت تائید و نیاز در رابطه با تأمین اعتبار آن تصمیم لازم اتخاذ شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top