دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

استاندار لرستان  رسالت خبرنگار را روشنگری و آگاهی‌بخشی به جامعه دانست و افزود: حفظ اخلاق رسانه، شاخص مشروعیت رسانه است.

به گزارش افلاک، دکتر سیدموسی خادمی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در خرم آباد روز خبرنگار این روز را از چند جهت قابل ارزش دانست و با بیان اینکه روز خبرنگار روز شهادت یک خبرنگار است و تداعی‌بخش این نکته است که عرصه خبرنگاری عرصه جنگ فرهنگی است، اظهار کرد: خبرنگاران افسران جنگ فرهنگی هستند.

استاندار سقوط مزار شریف به دست طالبان را نشانه پیروزی ظاهری جهل دانست و با بیان اینکه طالبان نشانه جهل و بی‌خردی و از جهت دیگر شهید صارمی مطهر آگاهی بخشی و تعالی انسان بود، خاطرنشان کرد: طالبان و داعش مخالف آگاهی بخشی بشر هستند.

خادمی رسالت صارمی‌ها را معرفی اسلام رحمانی دانست و افزود: شهادت صارمی جدال آگاهی در مقابل جهل و جمود و تحجر بود.

استاندار به پیشتازی این استان در عرصه مطبوعات اشاره و با بیان اینکه لرستان بیش از صد سال سابقه مطبوعاتی دارد، اظهار کرد: با شهادت شهید صارمی که اهل لرستان است این روز با شهادت یک لرستانی به روز خبرنگار ثبت شد.

وی با اشاره به این‌که اصحاب رسانه لرستان جز بهترین‌ها در کشور هستند، ادامه داد: ارزش هر وسیله‌ای تابع هدف آن است اگر وسیله‌ای در راه رسیدن به هدفی درست تهیه شد آن وسیله ارزشمند می‌شود.

خادمی آگاهی‌بخشی و آگاه کردن مردم به حقوق خود را هدف خبرنگار ذکر کرد و با اشاره به اینکه رسانه ابزار رسیدن به این هدف است و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند ارزشمند هستند، گفت: اخلاق در کار رسانه مهم است و باید اخلاق رسانه را رعایت کنیم بدون اخلاق نمی شود به هدف رسید.

استاندار لرستان همچنین در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاری سخت و خبرنگار در معرض خطر است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این حرفه اجتماعی کمک کننده به توسعه که در جهان امروز می‌تواند نقش آفرینی کند در استان نیز به جایگاه شایسته خود برسد، گفت: اگر من خبرنگار بودم در کنار نقد، سعی می‌کردم که راهکار نیز ارائه دهم.

خادمی ادامه داد: جایی نیز که قادر به ارائه راهکار نبودم از سایر افراد متخصص و آگاه استفاده می‌کردم.

وی با بیان اینکه نقد با راهکار انجام می‌دادم به سختی کار خبرنگاری اشاره کرد و گفت: دوست ندارم خبرنگار باشم چراکه حرفه دشواری است و تا کنون به آن فکر نکرده‌ام.

استاندار لرستان تصریح کرد: خبرنگاری سخت و خبرنگار در معرض خطر است و تنها عشق و انگیزه، خلاقیت و ابتکار می‌خواهد.

وی معتقد است خبرنگاران لرستان تا به حال خوب عمل کرده و فعالیت آنان راضی کننده است.

حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تبیین و  تحلیل مشکلات و چالش‌ها را از وظایف خبرنگاران برشمرد و گفت: ایجاد امید و نشاط در جامعه از رسالت‌های خبرنگاران است.

وی اظهارکرد: روز خبرنگار به روزی نامگذاری شده که آن روز شهادت شهید صارمی خبرنگار است‌. اینکه روز خبرنگار روز شهادت یک خبرنگار است تکلیف بر همه ما تمام است.

این مسئول با طرح این سوال که تکلیف یک رسانه در هنگام بروز چالش و بحران‌ها چیست، خاطرنشان کرد: رسالت رسانه این است که احیانا اگر چالشی مانند چالش اقتصادی برای نظام بوجود آمد پاسخگویی ابهامات در خصوص تهدیدها باشد.

وی با اشاره به این‌که اوایل انقلاب چالش کشور چنگ بود و مردم در خصوص جنگ ابهاماتی داشتند، خاطرنشان کرد: اما خبرنگاران به تهدید جنگ را خوب تحلیل و تبیین کرده و افکار عمومی را به سمت رفتن به جبهه هدایت کردند و نتیجه تبیین جنگ در اوایل انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حنان با اشاره به اینکه تکلیف ما در خصوص تهدید اقتصادی این است که این تهدید را تبیین و تحلیل کنیم، افزود: برای تبیین و تحلیل تهدید اقتصادی نیازمند بسیج رسانه هستیم این در حالی است که عملکرد رسانه‌های استان مطلوب بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف انقلاب نیازمند امکانات مادی و معنوی هستیم‌، اظهارکرد: امکانات معنوی که شامل حضور مردم و ایمان مردم و امکانات مادی هم منابع طبیعی روی زمین و زیرزمین است که نیاز به توجه به علم دارد.
 
 
جعفر بدری رئیس‌کل دادگستری لرستان نیز با تأکید بر ضرورت رعایت انصاف در خبرنگاری و اخلاق حرفه‌ای رسانه افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران در انتشار اخبار جانب انصاف را رعایت کنند.
 
وی با بیان این‌که قشر خبرنگار همواره در معرض آسیب قرار دارند، اظهار کرد: سالانه ۷۰ تا ۸۰ خبرنگار در جهان جان خود را از دست می‌‌دهند که از این تعداد یک سوم در مناطق جنگی جان خود را از دست بقیه در معرض مستقیم کسانی قرار گرفتند که در معرض قلم خبرنگاران قرار دارند.
 
این مسئول با اشاره به این‌که دستگاه قضایی فضا را برای فعالیت رسانه‌ها را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: توصیه ما به مدیران اجرایی این است که در پاسخگویی به اصحاب رسانه درجه تحمل را بالا ببرند چراکه رسانه برای سالم سازی دستگاه‌های اجرایی موثر است.
 
بدری بر رعایت انصاف خبرنگاران تاکید و با ذکر این مطلب که مطبوعات منصفانه قلم بزنند، ادامه داد: رسانه‌ها نماینده افکار عمومی هستند.
 
رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان این‌که قضاوت عجولانه و بازتاب اخباری که صحت و سقم آن مشخص نشده شایسته اصحاب رسانه نیست، ادامه داد: دستگاه قضایی حمایت لازم را برای سرمایه‌گذاری در بخش چاپخانه مطبوعات انجام خواهد داد.
 
وی با اشاره به این‌که سال گذشته دو پرونده مطبوعاتی وارد دادگستری شد و مابقی در شورای حل اختلاف مطبوعات حل و فصل شد، اظهار کرد: انتظار ما انعکاس درست مسائل است.
 
در پایان این مراسم از خبرنگاران لرستان با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top