دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت:  تکنولوژیهای جدید در واحدهای فرسوده وارد شوند.

به گزارش افلاک، ‌محمدرضا صفی‌خانی اظهار کرد: در استان واحدهای تولیدی وجود دارند که با چنگ و دندان فعالیت کرده و در عرصه، جهادی و با تمام توان کار می‌کنند.


وی با بیان اینکه این واحدها نیاز به حمایت دارند، افزود: امسال نیز در بسته‌های حمایتی که دولت درنظر گرفته این مسئله لحاظ شده است.

صفی‌خانی با اشاره به اینکه دولت گروه‌های کالایی را به دسته‌های مختلف تقسیم کرده است، ادامه داد: کالاهای اساسی و مایحتاج مردم شامل اولین دسته می‌شوند که واردات آنها با ارز نفتی انجام می‌شود و مردم نباید در این رابطه دغدغه‌ای داشته باشند، چراکه ارز مصوب است و افزایش آنچنانی در آن نخواهیم داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: در این رابطه کارگروه نظارتی تشکیل شده که واردات را کنترل می‌کنند.

وی گفت: دومین گروه کالایی در مورد مواد اولیه و قطعات واحدهای صنعتی و تولیدی است که باید از درآمد حاصل از فروش پتروشیمی و واحدهای صنعتی بزرگ مانند فولاد که عمدتاً دولتی هستند تأمین شوند.

صفی‌خانی با بیان اینکه این موضوع نشان دهنده اهتمام دولت است، ادامه داد: سیاست دولت این است که با تأمین مواد اولیه و قطعات کاری کنند تا قیمت تمام شده بالا نرفته و مردم متضرر نشوند که به جامعه فشار وارد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گروه سوم را کالاهایی عنوان کرد که باید ارزشان تأمین شود و از محل درآمدی که صادرکنندگان در ارتباط با ارز دارند تأمین می‌شود و در ادامه گفت: ارز این کالاها، 20 درصد به صورت توافقی و 80 درصد با نظارت دولت تأمین می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به استراتژی که در استان داریم، واحدهای صادرات‌محور باید حمایت شده و تولید آنها ارتقاء یابد چراکه هر چه صادرات افزایش پیدا کند قدرت این را دارد که به هر ترتیب ارز را در اختیار واردکنندگان قرار بدهد.

صفی‌خانی بیان کرد: همچنین بتواند تکنولوژی جدیدی را در واحدهای فرسوده وارد کرده و تأکید ما نیز روی همین موضوع است.

این مسئول تأکید کرد: واحدهای لبنی، دارویی و صنایع غذایی که با نیازهای مردم سر و کار دارند باید مورد حمایت جدی قرار گیرند و مواد اولیه و قطعات آنها تأمین شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top