آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون وزیر صمت گفت: با احداث استیل شاهد ایجاد زنجیره‌ای از صنعت در لرستان خواهیم بود و این مهم آثار خوبی در اشتغال و تولید به دنبال خواهد داشت.

وجیه‌اله جعفری سیزدهم اردیبهشت ماه در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه تولید استیل کورد شهرستان که با حضور معاون وزیر صمت و مدیران ارشد لرستان  و شهرستان در محل شهرک صنعتی الشتر برگزار شد، اظهار کرد: با همکاری ایمیدرو امروز کلنگ استیل کورد را برای توسعه صنعتی در شهرستان سلسله آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ایمیدرو در لرستان کارهای خوبی را انجام داده و یا در دست اقدام دارد، افزود: ایمیدرو به دنبال این است که در مناطق کمتر توسعه‌یافته که کار صنعتی کمتری انجام شده، کارهایی را در حوزه اکتشافات معدنی به انجام برساند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در لرستان پتانسیل‌هایی را شناسایی کردیم و باید این ظرفیت پس از اثبات به معدن تبدیل کنیم، اضافه کرد:  در منطقه می‌توان  زنجیره‌ای از صنعت را ایجاد کرد تا آثار خوبی در اشتغال و تولید باشد.

جعفری با اشاره به انجام بیش از ۱۰۲ کیلومتر راه و برق برای کمک به فعال‌سازی معادن در لرستان، تصریح کرد: امکان توسعه در گرو تکمیل زیرساخت است و تکمیل زیرساخت‌های اولیه در لرستان توسط ایمیدرو در حال انجام است.

رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران  گفت: از طریق شرکت‌های وابسته به ایمیدرو حداقل دو پروژه فعال در لرستان در حال انجام است و این اتفاقات ادامه خواهد داشت و در شهرستان دلفان نیز با ایجاد بستر و زیرساخت‌ها کارهای صنعتی خوبی را آغاز خواهیم کرد.

وی بیان کرد: شهرستان‌های کمترتوسعه‌یافته و فاقد واحد صنعتی مناطق بکری برای شروع صنعت و توسعه آن خواهند بود.

جعفری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث کارخانه استیل کورد امروز آغاز و بدون تردید در اقتصاد و اشتغال استان نقش تاثیرگذاری خواهد داشت، افزود: استیل کورد نخستین کارخانه در زمینه تولید نوار نقاله است و در این خصوص شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی پای کار هستند و تولید این نوار منجر به صرفه‌جویی ارزی می‌شود و به توسعه اقتصادی کشور و لرستان کمک خواهد کرد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: پیام ما از آمدن به لرستان این است که اعلام کنیم پای کار هستیم و قصد داریم این کار را با شتاب بیشتر و مطلوبی به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام

آرزو جافری
Author: آرزو جافری
خبرنگار :
آرزو جافری
عنوان :
سردبیر پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top