آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

فرماندار دلفان گفت: کشت محصولات آبدوست در شهرستان ممنوع است.

اصغر قهرمانی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، افزود: سال‌های گذشته در بحث آبخیزداری، حفاظت و استفاده از منابع آب، چه آب شرب و چه کشاورزی با توجه به خشکسالی‌های پی در پی مشکلاتی داشتیم، فارغ از مشکلات خشکسالی، برداشت بی رویه‌ای که در استان و شهرستان صورت می‌گیرد با وجود ترسالی‌ها و بارش‌های فوق‌العاده زیاد هم منابع آب زیرزمینی ما اگر مدیریت نشود باز هم کم می‌شوند.

وی اظهار کرد: اگر از افرادی که به شکل بی‌رویه از منابع آب برای کشت محصولات آب دوست استفاده می‌کنند جلوگیری به عمل نیاوریم قطعاً در آینده نزدیک با مشکل کم آبی شدید دست و پنجه نرم خواهیم کرد، زیرا زمین نیز دچار فرونشست خواهد شد که این پدیده هم مشکلات خود را به دنبال خواهد داشت.

قهرمانی بیان کرد: اگر اکنون اقداماتی در این خصوص صورت نگیرد زمین‌های آبی نیز به دیمزار و لم یزرع تبدیل خواهند شد، اگر حرکتی صورت نگیرد فرزندان ما در سال‌های آینده به شدت دچار مشکل کم آبی خواهند شد، پس باید دست به دست هم دهیم تا از این بحران رهایی یابیم.

وی تصریح کرد: انتظار داریم همه همکاران عزیز و مسئولین استانی، همه باهم هم صدا، همدل، به صورت جهادی و با اهتمام ویژه جهت جلوگیری از اتلاف سرمایه این شهرستان برای فرزندان آینده تلاش و کوشش کنیم زیرا بی تفاوتی ما باعث مشکلات کم آبی برای آیندگان خواهد بود.

وی ادامه داد: سال گذشته همه دستگاه‌ها همکاری‌های لازم را با ما به عمل آوردند و زحمات این عزیزان نتایج خوبی را هم در پی داشت، زیرا اگر این فعالیت‌ها صورت نمی‌گرفت شهرستان دلفان حتماً با قطعی و کمبود آب مواجه می‌شد و این فعالیت‌ها باید امسال تشدید شود زیرا تامین آب شهرستان مهمترین دغدغه ماست.

قهرمانی در پایان گفت: راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ آب اسماعیل آباد و چروش از مطالبات مردم این شهرستان است زیرا در سفر رئیس جمهور به این شهرستان و قول مساعد ایشان در خصوص راه‌اندازی این دو پروژه، مردم نیز انتظار پیگیری‌های ویژه در این خصوص را دارند.

انتهای پیام

آرزو جافری
Author: آرزو جافری
خبرنگار :
آرزو جافری
عنوان :
سردبیر پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top