آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان از آغاز طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح از نهم اردیبهشت‌ماه جاری آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان استمرار خواهد داشت.

به گزارش افلاک، بهرام براری در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح را نظارت و کنترل لازم بر تمام بازار و مراکز توزیع مایحتاج ایام ماه رمضان است.

وی با ذکر این مطلب که فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اصناف و نمایشگاه‌هایی که ممکن است به‌مناسبت این ماه مبارک برپا شوند نیز شامل این طرح نظارتی می‌شوند، تصریح کرد: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان استمرار خواهد داشت.

براری با اشاره به این‌که تعزیرات حکومتی در ادامه این طرح در واحدهای اداری، اخبار، اطلاعات، گزارش‌های و شکایات واصله از طرف شهروندان رسیدگی می‌نماید به کالاهای اساسی مورد نظارت این طرح اشاره کرد و افزود: مرغ، گوشت، برنج، روغن، شکر، خرما، زولبیا و بامیه، مواد بهداشتی، میوه‌جات و سبزیجات عمده کالاهای مورد نظارت ماه رمضان هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با بیان این‌که تأکید ما بر کالاهایی است که بیشترین مصرف را در سبد خانواده‌ها دارند، تصریح کرد: مبنای طرح نظارتی ویژه ماه رمضان نرخ رسمی کالاهای اساسی‌ است.

وی با اشاره به این‌که درصد تخلفات نسبت به حجم واحدهای صنفی ناچیز است، گفت: وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات است، در عین حال در کنار دستگاه‌های نظارتی نیز خواهیم بود.

براری با بیان این‌که با محدودیت توزیع کالا در بازار ماه رمضان مواجه نیستیم، گفت: ملاک ما در تشخیص تخلف نرخ مصوب است، آن‌جا که نرخ مصوب نباشد تعیین نرخ از سوی اتحادیه ملاک عمل خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان در ادامه به حجم پرونده‌های تشکیل شده در شعب تعزیراتی استان در دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: در مجموع در سال ۹۶ نزدیک به ۱۰ هزار و ۵۹۰ پرونده تخلف تشکیل شده که این آمار در سال گذشته به ۱۲ هزار و ۴۳۵ پرونده افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که افزایش حجم پرونده‌های تشکیل شده حکایت از این دارد که سازمان‌های نظارتی عملکردی بهتری نسبت به قبل داشته‌اند به مجازات جرایم نقدی در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶ در بحث برخورد و رسیدگی به تخلفات مجموع مجازات و جرائم نقدی ۸۸ میلیارد ریال بوده است که این رقم در سال ۹۷ به ۱۴۶ میلیارد ریال افزایش یافته است.

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top