دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

استاندار لرستان بیشتر خسارات سیل استان را مربوط به تاسیسات و زیربناهای دولتی عنوان کرد.

به گزارش افلاک، دكتر سيد موسي خادمي در بازديد از مناطق سيل زده استان با اشاره به بارش‌هاي شديد چند روز اخير و مديريت اين بحران از نزديك، اظهار كرد: با توجه به مشكلات حوزه زيرساخت‌ها در پلدختر امروز به اتفاق نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي اين شهرستان از مناطق خسارت ديده بازديد به عمل آمد.

وي در ادامه با بيان اينكه حجم تخريب و خسارات وارده بيش از حد تصور است، افزود: تقريبا در حوزه چگني، معمولان و بخش مركزي تمام مسير از خرم‌آباد تا پلدختر دچار مشكل شده است.

خادمی تصريح كرد: بيشتر راه‌ها و پل‌هايي كه از جاده اصلي به سمت روستاهاي پر جمعيت منشعب شده از بين رفته و پل‌هاي مسير اصلي جاده نیز تخریب شده‌اند.

استاندار لرستان ادامه داد: همچنین عبور و مرور روستایيان مسدود و به لحاظ برخورداري از امكانات آب، برق و گاز نيز دچار مشكل شده‌اند.

وي با بيان اينكه اكنون براي امدادرساني به اين مناطق بالگرد آماده و در اختيار است، گفت: دستگاه‌هاي اجرايي و خدمات‌رسان مشغول كمك رساني هستند.

خادمی گفت: بازسازی جاده‌ها و پل‌ها زمان‌بر بوده و نیاز به اعتبار سنگین دارد از این رو به طور موقت راهداری و دستگاه‌های ذی‌ربط کارهای اولیه مانند احداث پل موقت برای برقراری راه‌های ارتباطی را انجام خواهند داد.

استاندار لرستان با بیان اینکه حجم خسارات به شدت بالاست، عنوان کرد: بیشتر خسارات به زیربناها و تاسیسات دولتی وارد شده است.

وی افزود: همچنین در بخشی از روستاها و شهر معمولان به منازل و مغازه‌های حاشیه جاده خساراتی وارد شده که به زودی برآورد خواهند شد.

مقام عالی رتبه استان اظهار کرد: تعیین خسارات مردمی نورم‌های خاصی دارد که برای هر واحد تعریف شده و براساس آن از طریق کمک‌های بلاعوض، وام‌های معیشتی و بازسازی منازل با بهره کم به آنان پرداخت خواهند شد.

 خادمی ادامه داد: زیربناها و تاسیسات دولتی نیز فرآیندی دارند که ابتدا باید تامین اعتبار شود سپس بازسازی خواهند شد که زمان‌بر است.

 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top