دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل شیلات لرستان به بهره‌برداری رسیدن پنج پروژه پرورش ماهی در استان خبر داد.

کیارش بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار افلاک اظهار کرد: استان لرستان با داشتن 2450 کیلومتر طول مسیر آبی حوضه کرخه و دز توانایی تولید ماهیان گرمابی و سردآبی را دارد.

وی اضافه کرد: در همین راستا اداره کل شیلات استان سعی در به کارگیری حداکثری این پتانسیل را دارد و طی دهه فجر پنج طرح پرورش ماهی را به بهره‌برداری می‌رساند.

بیرانوند، مهم‌ترین پروژه را پرورش ماهی در قفس سد هاله عنوان کرد و افزود: این طرح یکی از پروژه‌های مهم در شهرستان کوهدشت بوده که هم اکنون پیشرفت فیزیکی آن 100 درصد است.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه طرح در سال گذشته آغاز شده و امسال به پایان رسیده است، ادامه داد: پروژه با هدف پرورش ماهی کپور در قفس و در موقعیت جنوبی کوهدشت با حجم تولید 200 تن عملیاتی شده که شامل چهار قفس است. این واحد 20 نفر مستقیم و 40 نفر اشتغالزایی غیرمستقیم دارد که 11 خانوار از آن بهره‌برداری می‌کنند.

بیرانوند از دیگر پروژه‌ها به پرورش ماهی سردآبی کوهدشت اشاره کرد و گفت: این طرح سال گذشته آغاز و امسال با حجم تولید 20 تن و سرمایه‌گذاری سه میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل شیلات لرستان از به بهره‌برداری رسیدن دو پرورش ماهی سردآبی در الیگودرز طی دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این طرح‌ها نیز هرکدام 20 تن تولید دارند که سرمایه‌گذاری آنها 3 میلیارد ریال است.

وی افزود: پرورش ماهی سردآبی الشتر نیز که سال گذشته کلنگ‌زنی شده، دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. حجم سرمایه‌گذاری این طرح نیز 4 میلیارد ریال با اشتغال‌زایی چهار نفر بوده که 20 تن تولید ماهی آن است. با به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها 280 تن به تولید ماهی استان افزوده می‌شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top