آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان از انجام مدیریت تلفیقی علف‌های هرز در مزارع استان خبر داد.

دکتر طهماسب حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار افلاک اظهار کرد: مقایسه روش‌های خاک‌ورزی حفاظتی نسبت به روش‌های مرسوم چندین محصول در مزارع کشاورزان به لحاظ عملکرد و سایر صفات زراعی و انتخاب مناسب‌ترین روش از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: در همین راستا ارقام گندم، جو، ماشک، نخود، عدس و نخود فرنگی در سه روش خاکورزی مرسوم، کم خاکورزی و بی‌ خاکورزی کاشت می‌شوند.

حسین‌پور با بیان اینکه این اقدامات در سه شهرستان خرم‌آباد، کوهدشت و دلفان انجام می‌شود، ادامه داد: این کار با مشارکت کشاورزان و مروجین در مناطق مذکور عملیاتی شده است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کنترل علف‌های هرز مزارع نخود یکی از مشکلات اساسی کشت دیم این محصول است برای دستیابی به روش‌های مناسب کنترل آنها، مدیریت تلفیقی علف‌های هرز انجام می‌شود.

وی افزود: مدیریت تلفیقی علف‌های هرز شامل استفاده از علفکش‌های قبل و بعد از سبز شدن بوده و با توسعه نتایج این طرح‌ها در سایر مناطق استان به بهره‌برداری بهینه از اراضی کشاورزی با حفظ منابع آب و خاک کمک فراوانی خواهد داشت.

حسین‌پور تصریح کرد: به طور کلی این پروژه تا پایان برنامه پنج ساله ایکاردا، با استفاده از تکنولوژی‌های جدید داخلی و بین‌المللی و انتقال سریع آنها باعث می‌شود که رشد 25 درصدی عملکرد را در اراضی دیم داشته باشیم.
انتهای پیام

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top