دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان 20 درصد از برنامه عقب هستند.

به گزارش افلاک، علی هادی ‌چگنی بیان کرد: با موافقت استاندار 23 میلیارد تومان به صندوق کشاورزی اختصاص یافته که می‌تواند کمک شایانی به این بخش داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه چهار ساله دستگاه‌های اجرایی استان، تصریح کرد: این برنامه در حال تدوین است و برای اینکه آمارها همخوانی داشته باشد و بتوان آن را رصد کرد، استاندار اعلام کرده که باید سامانه‌ای طراحی شود و دستگاه‌های اجرایی اطلاعات و گزارش‌های لازم را در آن ثبت کنند.

چگنی در ادامه با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی چند کمیته دارد و گزارش‌ها را رصد می‌کنند، افزود: تا پایان شهریور 168 طرح عمرانی و اقتصادی داشته‌ایم که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها تا پایان سال 94، 31.7 درصد بوده و قرار است تا انتهای امسال به 98.4 درصد برسد اما تا پایان شهریور متوسط 20 درصد از برنامه زمان‌بندی عقب هستند. دستگاه‌هایی که عقب هستند باید برای تأخیر توضیح بدهند و چون برنامه دوساله است فقط تا پایان امسال وقت دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه برای تکمیل طرح‌های اقتصاد مقاومتی لرستان 9000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، یادآور شد: با تأکید استاندار تخصیص پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را بیشتر از متوسط قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام استان، تصریح کرد: اگر سالی 300 تا 400 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه‌ها تخصیص پیدا می‌کرد، 13 تا 14 سال تکمیل آنها به طول می‌انجامید و دولت به این نتیجه رسید که از بخش خصوصی استفاده کند و در این راستا 351 پروژه در لرستان به این بخش واگذار شده است.

استاندار لرستان از تدوین سند جامع‌تر برای اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌هایی که در بحث اقتصاد مقاومتی طراحی شده در بخش‌هایی از آن به اهداف لازم رسیده‌ایم. در بعضی بخش‌ها خصوصاً پروژه‌های عمرانی به دلیل کم بودن تخصیص اعتبارات در سال‌های قبل و همچنین امسال هنوز به نتیجه مناسب نرسیده‌ایم.

وی افزود: بعضی از این پروژه‌ها در اختیار بخش خصوصی بوده که به دلیل مشکلات با بانک‌ها و از طرفی نداشتن اهلیت و منابع لازم متوقف شده‌اند.

استاندار لرستان در ادامه گریزی به بخش کشاورزی زد و گفت: با اجرای الگوی کشت در استان دیگر شاهد کشت بی رویه محصولاتی نظیر سیب زمینی و چغندر قند نخواهیم بود، از طرفی اگر الگوی کشت درست اجرا شود نه کشاورزان با بحران عدم فروش محصولات مواجه خواهند بود و نه ما برای دولت مساله درست می‌کنیم.

وی در راستای اقتصاد مقاومتی از طراحی و تدوین برنامه کامل‌ و جامع‌تر خبر داد و افزود: در این برنامه جدید که آماده خواهد شد همه ابعاد فراتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است.

خادمی، لرستان را مستعد کشت زعفران عنوان کرد و آن را از مسائل راهبردی دانست و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم سطح زیرکشت این محصول را از حدود 218 هکتار به بالای 3000 هکتار برسانیم و برای سال آینده در راستای برنامه طراحی شده حدود 700 هکتار به سطح زیرکشت این محصول افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: زعفران از لحاظ درآمد اقتصادی، صادرات و مصرف آب کم می‌تواند یک محصول جایگزین خیلی خوب سایر تولیدات فعلی در استان باشد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی در دستور کار دائمی ستاد اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: طبق گزارش این ستاد درباره واگذاری پروژه‌های عمرانی به لحاظ قانونی اشکالاتی پیش آمده که قرار است جلسه‌ای با حضور مدیران و دستگاه‌های ذیربط جهت تسریع و پیشرفت در کار تشکیل شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top