دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از برقراری بیمه بیکاری برای 2560 نفر تا پایان آذر امسال خبر داد.

به گزارش افلاک، علی آشتاب با بیان اینکه بیمه بیکاری به افرادی تعلق می‌گیرد که بدون میل و اراده خود از محیط کار خارج می شوند، اظهار کرد: تا پایان سالجاری تعداد 2560 نفر در لرستان مقرری بیمه بیکاری دریافت می ‎کنند.

وی ادامه داد: در همین زمینه و همچنین حمایت از واحدهای کارگری مشکل ‎ دار استان، بر اساس ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 9 ماهه سالجاری، این استان در حمایت از مشاغل و پرداخت بیمه بیکاری در کشور رتبه برتر را کسب کرده است.

آشتاب افزود: این اداره کل از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه ‎ ای در تلاش است که مقرری بگیران در زمان استفاده از بیمه بیکاری، به فراگیری مهارت ‎‌های فنی و حرفه ‎ای بپردازند، تا این دسته از افراد راهی برای ورود به بازار کسب و کار به دست آورند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطر نشان کرد: در این راستا در 9 ماهه امسال تعداد 319 نفر به آموزش فنی و حرفه ‎ ای معرفی شده و در حال کسب آموزش ‎ های مربوطه هستند.

وی ادامه داد: بیمه ‎ شدگانی که قبل از بیکار شدن حداقل دارای 6 ماه سابقه پرداخت حق بیمه بوده یا قرارداد اشتغال آنها در واحدهای صنعتی و تولیدی به اتمام رسیده باشد، به شرط دارا بودن یک سال سابقه کار و با ارائه قرارداد یک ساله پس از تایید علت اخراج و تشخیص کمیته تشخیص، امکان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را خواهند داشت.

آشتاب از اشتغال مجدد تعداد 172 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان خبر داد و اظهار کرد: نیروی کار از مهم‌ترین سرمایه‌های کشورهای در حال‌ توسعه است که سهم به سزایی در فرآیند تولید و توسعه دارند و ایجاب می‌کند زمانی که به‌صورت ناخواسته و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند مورد حمایت قرار گیرند. برقراری بیمه بیکاری راهکار حمایتی مناسب برای تأمین زندگی و معیشت آنان در چنین شرایطی است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top