آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از رشد گونه‌های جانوری در مناطق تحت مدیریت استان خبر داد.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار افلاک اظهار کرد: هرساله به منظور برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت حفاظتی گونه‌های تحت حفاظت و اطلاع از زاد و ولد حیات وحش، سرشماری آنها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در هر استان گونه‌های شاخص مورد سرشماری قرار می‌گیرند که در لرستان پستانداران سم‌دار مانند قوچ، میش، کل، بز و آهو سرشماری شدند. این سرشماری در 9 منطقه حفاظت شده و شکار و صید ممنوع انجام شد که در آن سازمان‌های مردم‌نهاد، کارشناس اداره و معتمدین محلی حضور یافتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد و اشترانکوه، شکار و صید ممنوع چهارشاخ، هشتادپهلو و قالیکوه ازجمله مناطقی هستند که مورد سرشماری قرار گرفتند. همچنین مناطق آزاد واقع در شهرستان‌هایی مانند پلدختر، خرم‌آباد و الیگودرز مورد بررسی قرار گرفتند.

فتحی بیرانوند گفت: هم اکنون این کار به پایان رسیده و با توجه به بررسی‌های انجام شده باید گفت که نسبت به سال گذشته نتایج امیدبخش بوده و رشد داشته‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوبی که در سال‌های اخیر درخصوص احداث پاسگاه‌ها، بالا بردن ضریب حفاظت، فرهنگسازی و برخورد با متخلفین صورت گرفته شاهد افزایش جمعیت این گونه‌های جانوری بوده‌ایم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top