آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: امروزه مواد مخدر به اشکال مختلفی ورود پیدا می‌کند و باید با تدابیر به موقع مانع از ورود آن شویم.

به گزارش افلاک، مجتبی بیرانوند در جلسه شورای هماهنگی شهرستان الیگودرز اظهار کرد: اجرای طرح مدون مبارزه و پیشگیری در سطح شهرستان‌های استان از برنامه‌هایی است که بزودی ارائه می‌شود.

وی با تقدیر از فرماندار الیگودرز و سایر مسئولین در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر بیان کرد: مواد مخدر مسئله مهمی است و همت بیشتری را می‌طلبد لذا همه باید با هم‌افزایی و هماهنگی از پیشرفت این معضل درشهرستان جلوگیری کنیم.

بیرانوند با تأکید بر رویکرد اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر افزود: نگاه و رویکرد اجتماعی نسبت به مواد مخدر و اعتیاد باعث می‌شود همه افراد حضور پیدا کنند و آن را وظیفه خود بدانند.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به شیوع و بروز مواد مخدر در سطح روستاها، گفت: بخشداران و دهیاران با آموزش و انجام  فعالیت‌های فرهنگی مانع گسترش این معضل در روستاها شوند.

وی اشتغال و بکارگیری بهبود یافتگان از مصرف مواد را مسئله مهمی دانست و عنوان کرد: در ازای به کارگیری هر بهبود یافته مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات به کارگاه‌ها ارائه خواهد شد.

بیرانوند از ارائه واحد درسی در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در بعضی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: مسئولین شهرستان الیگودرز نسبت به راه‌اندازی این واحد درسی در دانشگاه‌ها اقدام کنند.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان، نقش اداره ورزش و جوانان و سازمان‌های مردم نهاد شهرستان الیگودرز که از بهترین سمن‌ها در استان هستند را مهم ارزیابی کرد  و خواستار همکاری بیشتر این دستگاه ها در راستای پیشگیری از گسترش مواد مخدر شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به عدم آگاهی کافی اکثر خانواده ها در پیشگیری از اعتیاد فرزندانشان افزود: بخش اعظم خانواده برخورد با فرزندان را نمی‌دانند وهمین موضوع باعث گرایش فرزندان به سمت مواد مخدر می‌شود.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان الیگودرز گفت: با توجه به اینکه الیگودرز بخش وسیعی از خاک استان را به خود اختصاص داده است ضرورت دارد بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد. در بحث مواد مخدر، مبارزه و پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز باید فرهنگ‌سازی شود.

وی با تقدیر از سمن‌ها در امر مقابله با اعتیاد و مصرف مواد مخدر در شهرستان بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد نقش عمده‌ای در این راستا داشته‌اند و وجود و حضور این سازمان‌ها ضرورتی انکارناپذیر است.

فرماندار الیگودرز ارائه طرح قرارگاه جوادالائمه از سوی فرماندهی بسیج این شهرستان الیگودرز در خصوص پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر در مناطق آلوده  به اعتیاد را ارزشمند عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین راه مقابله با شیوع اعتیاد فرهنگ‌سازی و بهره‌گیری از همه امکانات است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top