آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تخصیص آب را متولی الگوی کشت تعیین کند.

به گزارش افلاک، دکتر عبدالرضا بازدار در جلسه اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: مساحت استان حدود 28 هزار و 308 کیلومتر مربع است که 1.7 درصد کل مساحت کشور را شامل می‎شود. 39 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‎دهند. حجم کل تولیدات این قشر جامعه در سال زراعی گذشته حدود دو میلیون و 991 هزار تن بوده که بیشترین سهم مربوط به محصولات زراعی بوده است.

بازدار، ارزش ریالی این محصولات را 53 هزار و 640 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طی هفت ماهه سال جاری حدود 2 میلیون و 701 هزار تن محصول کشاورزی در استان تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، آب را نهاده حاکمیتی عنوان کرد و افزود: برای هر شهرستان الگوی کشت و سهم تعیین شده است اما به علت اینکه مدیریت زراعی در اختیار خود اوست محصولی که خود بخواهد کشت می‎کند.

وی با بیان اینکه تخصیص آب را باید متولی الگوی کشت تعیین کند، ادامه داد: امسال در استان 2000 تن کلزا کشت شده است و برای سال آینده 25 هزار تن باید کاشت شود اما این محصول را نمی‎توان در اراضی دیم کاشت و در رابطه با تامین ادوات کاشت آن نیز مشکل داریم. قیمت تضمینی این محصول به ازای هر کیلو 3000 تومان است. متاسفانه این نرخ اقتصادی نبوده و برای کشاورز به صرفه نیست در نتیجه رغبتی برای کاشت این محصول ندارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تعداد مرغداری‎های استان را 630 واحد اعلام کرد و گفت: ظرفیت این واحدها 12.5 میلیون قطعه در هر دوره بوده و میزان تولید گوشت مرغ 61.3 هزار تن در سال است.

وی از تولید 2805 هزار تن گوشت در استان خبر داد و افزود: حدود 407 میلیون دامی در استان وجود دارد و سالیانه 225 هزار تن شیرخام تولید می‎شود.

بازدار با اشاره به اینکه 509 مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت 27 هزار تن در سال فعالیت می‎کنند، بیان کرد: با توجه به آبگیری 6 سد در سطح استان ظرفیتی برای تولید و پرورش 8700 تن ماهی به صورت تولید و پرورش در قفس ایجاد شده است. طی هفت ماهه سال جاری میزان ماهی تولید شده به این روش 500 تن بوده است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top