دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

استاندار لرستان گفت: بیش از آنکه به دنبال کلنگ‎زنی باشیم به دنبال افتتاح قیچی هستیم تا این کارهای نیمه‎تمام را جمع‎بندی و به  سرانجام برسانیم.

به گزارش افلاک، دکتر سیدموسی خادمی در جریان بازدید از کارخانه بایر افلاک ازنا در پاسخ به این سوال که سرنوشت طرح‌های نیمه تمامی که استانداران قبلی در استان انجام داده اند چه می شود؟ تاکید کرد: اعتقادی نداریم که کارهای گذشته و کارهای انجام شده را نفی کنیم چراکه هدر دادن منابع است بلکه تاکید ما بر تکمیل، اجرا و اتمام زحمات و کارهای استانداران قبلی است.

وی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاری که در این کارخانه انجام شده بزرگ و دانش بنیان است و یکی از نیازهای اصلی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: در این کارخانه ۵۰ قلم داروی مورد نیاز دام های کشور تولید می شود که با کیفیت مناسب و استانداردهای روز دنیاست و تمامی مراجع معتبر جهانی نیز آن را تایید می کنند. این صنعت برای لرستان افتخار بزرگی است و باید کمک کنیم مشکلاتش حل شود تا بتواند طرح‌های توسعه‎ای آن انجام شود.

خادمی با بیان اینکه در کارخانه داروسازی بایر افلاک جوانان تحصیل کرده بومی بکارگرفته شده اند، ادامه داد: این کارخانه صنعتی نو و دانش‎بنیان است و آینده خیلی خوبی خواهد داشت و می تواند در بازار داخلی و خارجی جایگاه خود را پیدا کند و ما نیز به عنوان صنعت نو و های تک از آن حمایت می کنیم.

نماینده عالی دولت در استان اعلام کرد: هم اکنون ۱۲۰ نفر بصورت مستقیم و ۷۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم در این کارخانه مشغول بکار هستند و با اتمام طرح توسعه‌ای آن تعداد افراد شاغل مستقیم به ۷۰۰ نفر و غیر مستقیم به ۳۵۰۰ نفرخواهد رسید. این کارخانه به لحاظ اشتغال، تکنولوژی جدیدو دانش‎بنیان صنعت خوبی است و  ارزآوری، قطع وابستگی و امکان صادرات دارد.

خادمی با بیان اینکه طرح کارخانه توجیه‎پذیر است، تاکید کرد: امسال کمک های فنی و تجاری را در نظر گرفته‌ایم و این کمکها از محل بودجه عمرانی استان تامین خواهد شد.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه طرح‎هایی همچون کارخانه داروسازی بایرافلاک در اولویت کارماست حتما در مورد سود تسهیلاتی که قرار است بگیرند بخشودگی اعمال می‎کنیم. در فاز انسانی این کارخانه بخشی از تجهیزات مورد نیاز وارد شده و تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای این صنعت هزینه شده است.

استاندار افزود: تعداد زیادی از طرح‎های صنعتی و عمرانی را به عنوان اولویت‎های استان تعریف کردیم که متفاوت بوده و بناست در یک پروسه چهارساله به انجام برسند که بایرافلاک یکی از این آنهاست.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top