دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان از رتبه دوم استان در کشور به لحاظ معرفی واحدهای تولیدی برای ارتقای ظرفیت خبر داد.

به گزارش افلاک، مهرداد غضنفری امرایی در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: امروز صد و نهمین جلسه این ستاد بود و به مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخته شد که در نهایت مصوباتی نیز داشتیم. به ارزش مجموع ۲۱ میلیارد تومان طرح بررسی شده در کمیته کارشناسی به کارگروه آمده و تصویب شد. این طرح‌ها از تسهیلات رونق تولید برخوردار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال به لحاظ معرفی واحدهای تولیدی برای ارتقای ظرفیت یا تکمیل طرح‌ها توسعه‌ای و ایجادی به بانک رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده‌ایم و از نظر پرداخت نیز با مبلغ ۴۶ میلیارد تومان، رده چهارم را داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با بیان اینکه پرداخت‌هایی به صورت مستقیم صورت گرفته و بانک‌ها مکلف شدند تا هفته آینده آنها را به ثبت برسانند، ادامه داد: اگر این مبالغ به ثبت برسد قطعا با سایر استان‌ها فاصله زیادی خواهیم گرفت و به رتبه‌های بالاتری ارتقا پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از مدیران تولیدی توان مدیریت واحد خود را ندارند، گفت: در جلسه به مشکل برخی از واحدهای تولیدی اشاره شد که اگر موضوع مربوط به بانک‌ها و یا دستگاه‌های اجرایی باشد آنان مکلف هستند در یک محدوده زمانی تکلیف خود را انجام دهند اما مشاهده می‌شود که با وجود فرصت داده شده به برخی واحدها به جای اینکه بتوانند از این فرصت و تسهیلات ایجاد شده برای انجام تعهدات خود استفاده کنند عملا به دنبال رفع مشکل نیستند.

غضنفری امرایی بیان کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی هر گونه مساعدتی که ستاد تسهیل تصویب کرده را فراهم می‌کنند اما مشکل به خود واحد تولیدی برمی‌گردد بنابراین توصیه می‌کنیم مدیران از فرصتی که فراهم شده استفاده کنند در غیر اینصورت طبق قانون، بانک و دستگاه‌ اجرایی مکلفند وظایف قانونی خود را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با اشاره به اینکه چند روز قبل از جلسه ستاد تسهیل باید کمیته کارشناسی مربوط به هر بخش با حضور نماینده بانک عامل، دستگاه اجرایی و مدیر واحد تشکیل شده و به توافقاتی برسند و سپس این موارد در ستاد تسهیل تصویب شوند، اضافه کرد: اگر به توافق نرسند مشکل آنها به ستاد تسهیل آمده و به آن پرداخته می‌شود و چنانچه قابل حل نبود به کارگروه ملی ارجاع داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز در جلسه تاکید کردیم که اگر در یک جلسه کارشناسی اعضا حضور نداشتند نباید موضوع به ستاد تسهیل بیاید و باید ابتدا جلسه کارگروه تکرار شده و چنانچه حل شدنی نبود در ستاد تسهیل مطرح شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top