دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل پست استان لرستان بابیان اینکه سامانه سیماک به‌زودی در لرستان رونمایی می‌شود گفت: این سامانه در راستای کاهش مراجعات حضوری شهروندان نقش دارد به‌طوری‌که ۷۵ درصد مراجعات حضوری با استفاده از این سامانه کاهش می‌یابد.

به گزارش افلاک، حاتم سلیمانی  در کارگاه حوزه ICT و سیماک که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی پست برگزار شد بابیان اینکه به‌زودی از سامانه سیماک در لرستان رونمایی می‌شود اظهار داشت: مقررشده بود که این سامانه در این ایام رونمایی شود که به علت عدم تکمیل اطلاعات سامانه این امر‌ به‌روزهای آینده موکول شد.

وی با اشاره به اینکه سامانه سیماک در راستای الکترونیکی کردن استعلام‌های بین دستگاهی و الکترونیکی کردن آدرس‌های استاندارد و به‌خصوص مؤثر است افزود: این سامانه در راستای کاهش مراجعات حضوری شهروندان نقش دارد به‌طوری‌که 75 درصد این مراجعات با استفاده از این سامانه کاهش می‌یابد.

مدیرکل پست لرستان عنوان کرد: امروزه مشکلات زیادی درزمینهٔ کد پستی‌ها در شهرستان‌های استان، تکراری و فاقد نام بودن بعضی مکان‌ها و آدرس‌ها وجود دارد که این مشکلات باید برطرف شوند.

سلیمانی بابیان اینکه با توجه به تأکیدات دولت، در راستای دولت الکترونیکی تلاش‌های زیادی انجام‌شده که یکی از این اقدامات، پروژه سیماک است تصریح کرد: بحث نقطه‌گذاری شهر خرم‌آباد رو به اتمام است و می‌توان آن را در اختیار دستگاه‌های دیگر‌ بگذاریم اما جمع‌آوری داده‌های 12گانه سازمان‌ها و ادارات باید بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری نیز اطلاعات مکانی را در اختیار ما قرار داده که این اطلاعات علاوه بر روز رسانی، آدرس بندی می‌شوند و این در حالی است که اطلاعات سایر دستگاه‌های اجرایی در این رابطه در حال تلاش برای تهیه نقشه مکان هستیم.

سلیمانی بابیان اینکه گفت: اصلاح کد پستی در برخی شهرستان‌ها انجام دادیم و همگام‌سازی روستاهای خرم‌آباد و بروجرد نیز در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: پایه دولت الکترونیک بانک اطلاعاتی مکانی است و سه مؤلفه برای ارائه خدماتی مانند کد پستی، شماره ملی، آدرس استاندارد پستی و اعتبارات مالی جهت ارائه خدمات مورد نیاز است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top