دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین خانه امید استان لرستان در شهرستان احداث می‌شود.

به گزارش افلاک، عباس گودرزی اظهارکرد: پیرو جلسه حضوری با دکتر اسلامیان رئیس سازمان بازنشستگی کشور و دستور کتبی مبنی بر احداث خانه امید جهت رفاه حال بازنشستگان و سالمندان در شهرستان بروجرد و نیز پیرو هماهنگی قبلی، مدیر عامل خانه‌های امید و تیم کارشناسی سازمان بازنشستگی کشور با حضور در بروجرد و جلسه با محمدی، مسئول دفتر ارتباطات مردمی و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر  تفاهم‌نامه نهایی ساخت خانه امید را درشهرستان بروجرد امضا کردند. 
 
وی افزود: ضمنا پس از جلسه و بازدید از بوستان‌های سطح شهر نهایتا بوستان (پارک) وحدت واقع در خیابان وحدت (محله جعفری) جهت احداث خانه امید مورد تایید قرار گرفت. 
 
نماینده بروجرد تصریح کرد: با امضای این تفاهم نامه اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال از طرف سازمان بازنشستگی کشور جهت احداث خانه امید بروجرد اختصاص یافت و سازمان مجری متعهد شد طی یک بازه زمانی 8 تا 11 ماهه پروژه را به بهره‌برداری برساند. 
 
گودرزی اضافه کرد: ساخت و تجهیز خانه‌های امید از سال ۱۳۸۶ آغاز شد، به‌طوری‌که در هر استان با همکاری ‏شهرداری و استانداری زمینی در فضای سبز یا نزدیک به پارک، مکان یابی و در اختیار صندوق ‏بازنشستگی کشوری قرار گرفت. 
 
وی بیان کرد: احداث خانه‌های امید از سوی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف ایجاد شرایط رفاهی و تفریحی، استفاده و بهره‌برداری از توانمندی های ‏بازنشستگان، برای گذران اوقات فراغت این قشر فرهیخته و افزایش مشارکت آنان در فعالیت‌های فرهنگی، ‏اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای صندوق بازنشستگی کشوری در دولت فعلی نیز دنبال شد. 
 
نماینده مردم بروجرد خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت خانه‌های امید با همفکری کارشناسان و نمایندگان کانون‌های بازنشستگی و متناسب با ‏نیازمندی‌های بازنشستگان در نقاط مختلف کشور صورت گرفته و این خانه‌های امید مجهز به بخش‌های مختلفی همچون کانون خدمات مشاوره، خانه سلامت، مرکز ادبی، هنری، کافی ‏نت، کافی شاپ، سالن ورزشی، مرکز فعالیت‌های قرآنی، خانه آموزش به ویژه در حقوق شهروندی، واحدهای ‏مشاوره و کاریابی، واحد فناوری اطلاعات است که به مجموعه‌ای بزرگ برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ‏بازنشستگان کشوری تبدیل شده است. 
 
گودرزی افزود: هم اکنون در ۲۷ استان ۳۹ خانه امید ساخته و تجهیز شده و برای بهره‌برداری از آن‌ها به طور متوسط و با توجه به مساحت و نوع ساختمان‌ها از ۷ میلیارد ریال تا ‏‏۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است. 
 
وی گفت: لرستان تاکنون دارای خانه امید نبوده و اولین خانه امید در شهرستان بروجرد احداث خواهد شد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top