دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان از جایگزین شدن 26 آمبولانس جدید به جای آمبولانس­‌های فرسوده در آینده­‌ای نزدیک در استان خبر داد.

حسینعلی رفایی در گفت­‌وگو با خبرنگار افلاک اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال 263 مورد مأم­وریت پروازی در استان انجام شده است. در این مأموریت‌ها به 324 مورد بیمار مختلف ازجمله زنان و زایمان، سکته قلبی و مغزی و تصاد­فات ترافیکی خدمات مناسب درمانی ارائه شده است. در این مأموریت‌ها، پنج زایمان‌ موفق در بالگردهای اورژانس توسط تکنسین‌ها انجام شده است. 

 
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان اضافه کرد: متوسط زمان رسیدن به صحنه تصادف از زمان تماس مددجو، در مأموریت‌های درون شهری در لرستان  هفت دقیقه و نوزده صدم ثانیه و در مأموریت‌­های جاده‌ای هشت دقیقه و شانزد صدم ثانیه بوده و این در حالی­ست که استاندارد در مأموریت‌های درون شهری بین هشت تا ده دقیقه و در مأموریت‌های جاده­‌ای بین 12 تا 15 دقیقه است. 

 
وی اظهار کرد: در استان 58 پایگاه پیش بیمارستانی داریم که از این میزان 19 مورد شهری و 39 مورد جاده‌ای است همچنین 2 پایگاه هوایی در الیگودرز و خرم‌آباد برای امداد هوایی داریم. همچنین یک دستگاه دره‌زین ریلی، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 112 آمبولانس فعال در استان وجود دارد. 

 

وی یادآور شد: به ازای هر پایگاه یک دستگاه  آمبولانس آماده به کار داریم و با رایزنی‌های دکتر کو­روش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار است در آینده‌ای نزدیک 26 آمبولانس جدید جایگزین ناوگان فرسوده شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top