دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: با پدیده سونامی سالمندی در استان مواجه‌ایم.

‌‌دکتر اسدالله حیدری در گفت‌وگو با افلاک با بیان اینکه وضعیت سالمندی در لرستان نیز به مانند کشور 10.2 درصد جامعه را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: با این تفاسیر 180 هزار نفر از جمعیت لرستان بالای 60 سال و سالمند هستند.


وی با بیان اینکه جوان‌ترین شهرستان استان کوهدشت و پیرترین بروجرد است، افزود: امید به زندگی مردان در لرستان 71 و این رقم در کشور 73 سال است و این عدد کمتر از میانگین کشوری است.

این مسئول یادآور شد: همچنین امید به زندگی در بین زنان در کشور و لرستان 74 سال است.

وی کاهش مرگ و میر، افزایش شاخص‌های رفاهی، پیشرفت پزشکی، افزایش دسترسی به بهداشت، آگاهی مردم، تغییر سبک زندگی، افزایش مواد تغذیه‌ای و... را از عوامل افزایش امید به زندگی در لرستان عنوان کرد و گفت: برای سالمندان برنامه‌هایی داریم و برای اولین بار سال گذشته شورای سالمندی را که متشکل از پنج کمیته تخصصی شامل امور رفاهی و بیمه‌ای، کمیته امور بهداشتی و توان‌بخشی، کمیته آموزش و پژوهش، کمیته عمرانی و زیربنایی و کمیته حکومتی و قانونی تشکیل دادیم.

مدیر کل بهزیستی لرستان یادآور شد: از سال گذشته تاکنون 16 جلسه استانی و 35 جلسه شهرستانی در شورای سالمندان برگزار شده و مصوبات آن  اجرایی شده و یا در حال اجرا هستند.

حیدری گفت: از پنج سال گذشته تاکنون درصد جمعیت استان از 7.8 به 10.2 افزایش یافته است.

وی افزود: چنانچه برنامه‌ای برای موضوع پیری شهروندان نداشته باشیم تبدیل به بحران می‌شود چون با پدیده سونامی سالمندی در استان مواجه‌ایم.

حیدری با تأکید بر اینکه سیاست سازمان بهزیستی حضور سالمند در خانواده است، چراکه نقش مهمی در سلامت خانواده می‌تواند ایفا کنند، اظهار کرد: توسط بخش خصوصی بنیاد فرزانگان در استان تشکیل شده و قرار است این بنیاد نیز در شهرستان‌های بروجرد و دورود و ازنا طی سال جاری راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه از سوی سازمان بهزیستی به سالمندان خدمات خوبی ارائه می‌شود، افزود: به گونه‌ای که در طرح ارائه خدمات در منزل برای سالمندان به یک‌هزار نفر آنان در مناطق حاشیه‌ای و روستایی رسیدگی می‌کنیم.

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه در مراکز نیز 100 نفر سالمند نگهداری می‌شوند، یادآور شد: 8170 نفر در لرستان از خدمات توانبخشی و 7000 نفر از خدمات پزشکی برخوردار می‌شوند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top