آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

یک دکترای اقتصاد گفت: در ایران واسطه گری نسبت به کارآفرینی سودآورتر است.

 مسعود سعادت‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار افلاک اظهار کرد: کارآفرین با ایده نو به دنبال تولید کالا و محصولات جدید است که اینکار هم باعث رشد اقتصادی و هم ایجاد اشتغال می‌شود. 

 
وی با اشاره به دلایل عدم رشد کارآفرینی در کشور، افزود: ریسک بالا و عدم پشتیبانی از کارآفرینان از عمده دلایل این قضیه است. افراد کارآفرین چون به سمت استخدام، ایجاد اشتغال، تأسیس شرکت و... هستند متحمل هزینه‌هایی می‌شوند که دولت در این خصوص کمک چندانی به آنها نمی‌کند.  متأسفانه دولت سازمانی را که بتواند از کارآفرینان حمایت کند، تأسیس نکرده است و این قضیه به یک معضل تبدیل شده است. 

 
این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور یادآور شد: بروکراسی پیچیده اداری از معضلات بر سر کارآفرینان است. فرد کارآفرین برای تأمین منابع مالی بانکی وارد پروسه طولانی می‌شود و درگیر سیستم اداری شده که این سیستم خسته کننده است و باعث می‌شود که کارآفرین از ادامه کار تولید مأیوس شود. 

 
وی خاطرنشان کرد: چون سود واسطه‌گری بیشتر از سود در تولید است کارآفرینان ترجیح می‌دهند با وجود بروکراسی پیچیده و عدم حمایت از طرف دولت، به واسطه‌گری ورود پیدا کنند. 

سعادت‌مهر گفت: کارآفرینی که شرکت تأسیس می‌کند و فعالیت وی منجر به تولید رشد اقتصادی می‌شود.  هر چه تعداد کارآفرینان بیشتر باشد اشتغالزایی بالاتر، آمار بیکاران کمتر و رشد اقتصادی نیز بالاتر می‌رود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top