آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

معاون اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری لرستان گفت: تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان در دفاتر مشاوران املاک ممنوع است.

به گزارش افلاک، «قاضی محمد تقی شاکرمی» با بیان این‌که تنظیم قرارداد پیش‌فروش ساختمان در دفاتر مشاوران املاک ممنوع است، اظهار کرد: به موجب قانون لازم‌الاجرای مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی (قانون پیش فروش ساختمان) باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

وی ادامه داد: در صورتی که مشاوران املاک مبادرت به تنظیم قرارداد پیش فروش کنند سبب تعلیق پروانه کسب و ابطال آن خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با تأکید به اجرای دقیق و کامل ماده ۲۴ قانون پیش فروش ساختمان مبنی بر این‌که مشاوران املاک باید پس از انجام مذاکرات مقدماتی، طرفین را جهت تنظیم سند رسمی قرارداد پیش فروش به یکی از دفاتر اسناد رسمی هدایت کنند و نمی‌توانند مبادرت به تنظیم قرارداد پیش فروش کنند، یادآورشد: در غیر این صورت برای بار اول تا یک سال و برای بار دوم تا دوسال تعلیق پروانه کسب و برای بار سوم به ابطال پروانه کسب محکوم می‌شوند.

عضو شورای قضایی استان لرستان تصریح کرد: به اتحادیه مشاوران املاک سطح استان اعلام شده که نسبت به ابلاغ ماده مذکور به کلیه دفاتر مشاوره املاک در شهرستان‌های استان اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: هم‌چنین باید اتحادیه مشاوران املاک به همه دفاتر مشاوره املاک ابلاغ کنند که ماده فوق‌الذکر را به نحوی که در دید همه مراجعه‌کنندگان باشد در دفاتر مشاوره املاک نصب تا مردم در جریان قانون مذکور قرار گیرند.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top