دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از وجود 315 دشت با بیلان منفی و ممنوع در کشور خبر داد.

 رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار افلاک اظهار کرد: در استان از ابتدای انقلاب به علت نزدیکی استان به خط مقدم، کارهای عمرانی و سدسازی تعطیل بود. بعد از جنگ تحمیلی، سدسازی توسط دولت سازندگی، آغاز و مطالعات آن پیگیری شد.

میرزایی با بیان اینکه از دهه هفتاد شروع سدسازی‌ها را داشتیم، افزود: در این میان بخشی از وقتمان را از دست دادیم و حال کل حجم مخازن سدهای ما 136 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه شبکه‌های این سدها آماده نیستند، گفت: با بحث سدسازی مخالفت کنیم ضرر کرده‌ایم و ما هنوز به آن نیاز داریم.

وی با بیان اینکه سفره‌های زیرزمینی در کل کشور پایین آمده و بعضاً خشک شده‌اند، اضافه کرد: از 609 دشت در کشور، سال 47، 15 دشت ممنوع شد و حال 315 دشت با بیلان منفی و ممنوع داریم که به علت سوء برداشت بوده است. اعتبارات آبخیزداری در دهه 70 خوب بود اما حال به اداره کل منابع طبیعی منابع خوبی اختصاص نمی‌دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه انجام عملیات آبخیزداری جهت تغذیه سفره‌های زیرزمینی یک ضرورت است، گفت: در صورت تأمین اعتبار به منظور تعادل‌بخشی و احیای سفره‌ها و تغذیه مصنوعی دشت‌ها اقدامات اجرایی را آغاز خواهیم کرد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top