آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سه درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش افلاک، بر اساس آخرین آمار ثبت شده ،میزان بارش‌های کشور از ابتدای مهرماه گذشته تا امروز (شنبه) ۲۸ مرداد ماه جاری، ۲۲۸ میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی گذشته و متوسط ۴۸ ساله، سه درصد کاهش داشته است.

بنابراین گزارش، ایستگاه چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری با ۱۴۰۰ میلی‌متر بیشترین و ایستگاه زابل در استان سیستان و بلوچستان با ۲۰.۴ میلی‌متر کم‌ترین میزان بارش را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین حوضه‌های آبریز اصلی کشور شامل حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان ۳۶۷، حوضه آبریز دریای خزر ۳۳۱، حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۲۰۸، حوضه آبریز قره قوم ۱۸۱، حوضه آبریز فلات مرکزی ۱۵۹ و حوضه آبریز شرق ۶۲ میلیمتر بارش داشته‌اند.حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان دارای بیشترین و حوضه آبریز مرزی شرق دارای کمترین میزان بارش بوده‌اند.

علاوه بر این حوضه آبریز دریای خزر نیز پس از حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان مقام دوم بارش‌ها را در کشور از آن خود کرده است.در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان بیشترین بارش‌ها در ایستگاه کشور واقع در استان لرستان با ۸۹۷ میلیمتر و کمترین بارش در ایستگاه اهواز واقع در استان خوزستان با ۸۳.۹ میلی‌متر است.

حجم بارش اول مهرماه گذشته تا پایان ۲۸ مرداد معادل ۳۷۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون مترمکعب است.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top