دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد گفت: برداشت بادام پوست کاغذی از باغات شهرستان آغاز شده و متعاقبا با تاخیر ۱۵ روزه برداشت بادام پوست سخت ادامه خواهد یافت.

به گزارش افلاک، بیرانوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بادام از درختان کم آب دوست است که از نظر اقتصادی می‌تواند در تامین معیشت و درآمد کشاورزان تحول ایجاد کند و قابلیت خوبی جهت غرس در اراضی شیب‌دار و کشت به‌صورت دیم دارد.

وی افزود: در حوزه عمل جهاد کشاورزی خرم‌آباد ۲۲۰ هکتار باغ بادام وجود دارد که ۱۱۰ هکتار بارور و مابقی حداکثر تا دو سال آینده به بار خواهند نشست.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد تصریح کرد: در خرم‌آباد، بادام در دو مرحله چغاله و بادام آجیلی در اوایل بهار و اواخر تابستان برداشت می‌شود. تولید چغاله بادام در خرم‌آباد در بهار بیش از ۵۰ تن بوده که در بازار مصرف شهری عرضه می‌شود. پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۰ تن بادام آجیلی و خشک نیز در سال جاری برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

وی بیان کرد: ارقام بادام ترویج شده توسط جهادکشاورزی، ارقام پر محصول و با کیفیت بوده که با توجه به مصرف پایین آب مورد توجه باغداران آبی قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود با برنامه‎ریزی‌های صورت گرفته در فصل درخت کاری سال‎جاری بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار حوزه عمل با حمایت‌های جهاد کشاورزی به احداث باغات بادام دیم اختصاص یابد.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top