دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

استاندار لرستان بر کمک و حمایت بنیاد برکت برای احداث مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی واحد این استان تأکید کرد.

به گزارش افلاک، هوشنگ بازوند در دیدار با محمد مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار کرد: لرستان در همه‌بخش‌ها ظرفیت‌های بالقوه خوبی دارد اما بالفعل کردن آنها به سرمایه‌گذاری نیاز دارد و برای اجرای این کار نیازمند حمایت و توجه بیشتر هستیم.

وی به بیکاری در لرستان اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی در استان انجام شده اما چون بیکاری دپو شده بود، رفع کامل آن مستلزم سرمایه‌گذاری‌ زیادی است و حدود 20 هزار میلیارد تومان نیاز داریم که به میانگین کشور برسیم.

بازوند اضافه کرد: خروجی بیکاری صرف‌نظر از آسیب‌های اجتماعی که به‌وجود می‌آورد، مهاجرت را هم درپی دارد و هر سال افراد زیادی برای پیدا کردن شغل به استان‌های دیگر مهاجرت می کنند.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید کارهای خوبی در استان انجام شده است، ادامه داد: با این حال در برخی بخش‌ها از جمله طرح‌های عمرانی، مدارس، راه‌های روستایی، برق‌رسانی و آب‌رسانی به روستاها با مشکلاتی مواجه هستیم که برای اجرای این‌ها به کمک بیشتری نیاز داریم.

استاندار لرستان با اشاره به بحث توانمندسازی اقتصادی و مشارکت تصریح کرد: حدود 24 صنعت در استان داریم که آمادگی مشارکت دارند و در بخش کشاورزی نیز این آمادگی وجود دارد.

بازوند با اشاره به دو الگوی آسمان و آفتاب که به همت دکتر مخبر در کشور تعیین شده است، افزود: این الگوها علاوه بر ایجاد اشتغال، تولید ثروت می‌کنند و منجر به توانمندسازی افراد می‌شود و ما در لرستان برای همکاری در این الگو آمادگی کامل داریم و می‌توانیم سالیانه حدود 300 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم. در الگوی آفتاب هم تعاونی‌هایی در استان وجود دارد که می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به گروه سرمایه‌گذاری تدبیر اظهار کرد: انتظار داریم این گروه یک پروژه بزرگ در استان ما تعریف کند و این ظرفیت وجود دارد که از آن جمله می‌توان به پالایشگاه پلدختر، پتروشیمی و لاستیک‌سازی اشاره کرد.

استاندار لرستان به طرح‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در دانشگاه‌های استان فعالیت‌های خوبی در این زمینه اجرا شده و حدود 85 محصول تولید کرده‌اند که نیاز است این محصولات تجاری‌سازی شود و نیازمند کمک و حمایت بنیاد برکت هستند. این شرکت‌های دانش‌بنیان به 50 میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارند.

بازوند به واحدهای تولیدی استان که به علت مشکل سرمایه در گردش تعطیل شده‌اند، اشاره کرد و افزود: مشکل این واحدها که بین 100 تا 150 مورد هستند با  500 میلیون تومان سرمایه در گردش حل می‌شود و ما به سهم خود از کمک فنی اعتباری که مجلس ابلاغ کرده می‌توانیم کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در پرداخت وام‌های مشاغل خانگی انتظار داریم به 11 شهرستان استان تسهیلات مناسب پرداخت شود، اضافه کرد: در بحث تهیه جهیزیه، ستاد عنایت ویژه‌ای به لرستان داشته و توقع داریم امسال هم برای هر شهرستان برای 100 مورد جهیزیه تهیه شود. سال گذشته بیش از 300 میلیارد تومان وام ازدواج در استان پرداخت شد و هم اکنون هم بالغ بر 20 هزار نفر در نوبت این وام هستند.

استاندار لرستان با اشاره به مسکن محرومین، تصریح کرد: بنیاد برکت زحمات زیادی در این زمینه کشیده است و انتظار داریم 1000 واحد برای لرستان درنظر گرفته شود.

بازوند در ادامه صحبت‌هایش تأکید کرد: به‌علت اینکه مرکز ناباروری در لرستان وجود ندارد، زوج ها به اجبار برای درمان به استان‌های دیگر عزیمت می‌کنند که هزینه‌های زیادی متحمل می‌شوند و در این راستا و برای ایجاد مرکز ناباروری با جهاد دانشگاهی توافق کرده‌ایم که توقع داریم بنیاد برکت به‌عنوان یک طرح ویژه کمک کند و آن را در دستور کار قرار دهد.

 وی یادآور شد: نزدیک به چهار میلیارد تومان برای زمین این مرکز نیاز است که ما آن را تقبل می‌کنیم و هفت میلیارد برای تجهیزات نیاز است اما با پنج میلیارد تومان هم می‌شود مرکز ناباروری را راه‌اندازی کرد و پیشنهاد ما این است که بنیاد نصف این مبلغ و مابقی را ما تقبل کنیم یا اینکه پنج میلیارد تومان به جهاد دانشگاهی تسهیلات داده شود و در این حالت یارانه وام را ما پرداخت می‌کنیم.

استاندار اضافه کرد: جهاد دانشگاهی به‌طور جدی پیگیر راه‌اندازی این مرکز ناباروری است و ما هم تا حد امکان کمک خواهیم کرد تا هزینه‌های زوج‌های نابارور استان با وجود این مرکز کم شود.

بازوند خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در بحث تحت پوشش قرار دادن خدمات مالی بیمه‌ای افراد یتیم نزدیک به 750 نفر در استان را تحت پوشش دارد که خواهش می‌کنیم حداقل تا سقف 3000 نفر تحت پوشش قرار گیرند.
 

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top