دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

استاندار لرستان گفت: تلاش داریم سد آبسرده ظرف سه سال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش افلاک، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری بروجرد، اظهار کرد: امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید نامگذاری شده که در این سال همه باید برای تولید و اشتغال تلاش کنند چرا که به این موضوع تاکید فراوانی شده و همه باید به صورت ویژه اقدام کنند.

وی افزود: 860 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بروجرد است که باید صورت گیرد، سرمایه‌گذاری‌هایی که شناسنامه‌دار و مشخص هستند. این مبلغ سرمایه در بروجرد به یک‌هزار و 50 میلیارد تومان افرایش می‌یابد که این میزان معادل 27درصد سهم سرمایه گذاری لرستان است که بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن بیشترین حجم اعتبار را به خود اختصاص داده‌اند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اشتغال از 3341 نفر به 4000 نفر افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: براساس آمارکارگروه اشتغال شهرستان بروجرد کمیته امداد امام خمینی(ره)، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی تاکنون 15 درصد از تعهدات خود را در حوزه ایجاد تولید و اشتغال انجام داده‌اند.

بازوند اضافه کرد: با هدف تسریع در ایجاد و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی اختیار صدور جواز تاسیس در بخش‌های مختلف به شهرستان بروجرد تفویض می‌شود.

وی بیان کرد: درنوروز ۹۷ بناهای تاریخی واگذارشده شهرستان بروجرد به بخش خصوصی باید به گردشگران خدمات ارائه کنند.

استاندار لرستان افزود: صندوق کارآفرینی امید امسال باید 100 میلیارد ریال به متقاضیان شهرستان بروجرد تسهیلات پرداخت کند.

بازوند اظهار کرد: در راستای حل مشکلات بانک سینا در جلسه ستاد تسهیل استان بررسی می‌شود و زمین‌های کشاورزی برای مجهز شدن به سیستم آبیاری نوین باید به 1000 هکتار افزایش یابد.

وی با اشاره به سد آبسرده بروجرد، گفت: عملیات اجرایی سد آبسرده دو هفته پیش آغاز شد و به پیمانکار جدید واگذار شد، تلاش داریم تا در ظرف سه سال به بهره‌برداری برسد.

مدیر ارشد لرستان با اشاره به سطح برنج‌کاری در استان، تصریح کرد: این حجم از برنج‌کاری در استان به‌خصوص شهرستان پلدختر زیاد است که در این شهرستان با کمبود شدید آب روبرو خواهیم شد.

استاندار لرستان اضافه کرد: سطح زیرکشت امسال برنج در شهرستان بروجرد نسبت به سال‌گذشته دو برابر شده است که باید با کسانی‌که بیش از حد آب استفاده می‌کنند به شدت برخورد شود. ممکن است برنج کاری در بروجرد و دورود جوابگو باشد اما در شهرستان پلدختر این امر امکان‌پذیر نیست.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top