آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

 

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: اختلال اضطرابی سلامت کودکان در استان را تهدید می‌کند.

به گزارش افلاک، اسداله حیدری در نشست خبری با تبریک هفته بهزیستی اظهار کرد: بهزیستی متولی مسئولیت و سلامت اجتماعی است و افراد قبل از تولد تا کهنسالی را جامعه هدف خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ هزار کودک پیش دبستانی در مهدکودک‌های استان وجود دارند، افزود: در بحث اختلال رفتار ناشی از اضطراب در کودکان غربالگری انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: براساس غربالگری به این نتیجه رسیدیم که وضعیت اختلال رفتار ناشی از اضطراب درکودکان لرستانی به حد هشدار رسیده است.

وی اضافه کرد: بخشی از این اضطراب به رفتار والدین و خانواده بر می‌گردد و آثار زیانباری روی شخصیت کودکان دارد.

حیدری گفت: در لرستان علیرغم اینکه جامعه‌ای پرچالش است اما جزو استان‌های خوب کشور است.

مدیرکل بهزیستی لرستان در ادامه با بیان اینکه بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از ناآگاهی است، یادآور شد: در بحث پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌ها اصحاب رسانه می‌توانند هشدارهای لازم را بدهند.

حیدری عنوان کرد: طلاق سفید و عاطفی در جامعه بیداد می‌کند و متاسفانه کارکرد خانواده از دست رفته است و انتظار می‌رود رسانه با تعمیق باور دینی و ترویج فرهنگ ملی به تحکیم پایه‌های خانواده کمک کند.

وی در بخشی از سخنانش به مساله معلولیت پرداخت و با بیان اینکه بخشی از معلولیت‌ها ناشی از عدم آگاهی خانواده‌هاست و بایک مشاوره ژنتیک می‌توان از معلولیت‌زایی جلوگیری کرد، اضافه کرد: در کل کشور تاکنون از معلولیت‌زایی ۳۰ هزار جنین جلوگیری شده است. برای پیشگیری از معلولیت‌زایی خدماتی که به اقشار فرودست جامعه می‌دهیم رایگان است.

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه باید نهادسازی اجتماعی داشته باشیم، گفت: باید علاوه بر منابع مالی، سرمایه اجتماعی به کمک آیند و باید فعالیت‌ها را اجتماع محور کنیم.

وی افزود: بیش از ۶۷۰ موسسه،  NGO، مرکز و کلینیک در استان داریم که به بخش خصوصی واگذار شده و بهزیستی به عنوان ناظر عمل می‌کند. بیش از ۹۰درصد فعالیت‌های توانبخشی را به کلینک‌ها واگذار کرده‌ایم.

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه مهدکودک‎ها غیرانتفاعی هستند و رایگان بودن آنان را مناسب نمی‎دانم، گفت: برای این مهدها مردم باید شهریه پرداخت کنند، البته بهزیستی تعیین کننده شهریه با رتبه‌‏بندی و امتیاز است. متاسفانه ضعف جامعه ما این است که فکر می‌‏کنیم مهدکودک یک موضوع فانتزی است در حالیکه این مراکز جایی حساس است که کودکان در کنار شاد بودن باید با محتوای مذهبی آشنایی یابند.

حیدری اضافه کرد: در استان 99 مهد کودک شهری و 185 روستا مهد  داریم.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top