آخرین ها

دسترسی سریع

 

 

نظر سنجی

مجوز رسانه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: نرخ بیکاری فصلی استان ۱۱.۰۸ درصد است.

به گزارش افلاک، علی آشتاب اظهار کرد: با توجه به گزارش مرکز آمار ایران که پایان هر فصل اعلام می‌شود نرخ بیکاری استان در بهار امسال ۱۱.۰۸ بوده که رتبه ۱۵ کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال قبل این آمار ۱۴.۳ بوده و رتبه هفتم کشور را داشتیم که با مقایسه این دو، کاهش ۲.۵ درصدی بیکاری را شاهد هستیم.

آشتاب با اشاره به نرخ مشارکت اقتصادی در بهار ۹۶ گفت: این آمار در استان ۳۴.۲ بوده و رتبه ۲۹ کشوری را به خود اختصاص داده است؛ سال گذشته نیزاین آمار ۳۳.۷ بوده و رتبه ۲۹ را داشتیم که ۰.۵ درصد رشد داشته‌ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: میانگین نرخ بیکاری کشور در بهار امسال ۱۲.۲ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲.۶ بوده رشد ۰.۴ درصدی را شاهدیم.

وی با اشاره به نرخ مشارکت اقتصادی در کشور گفت: هم اکنون این آمار از ۳۹.۵ به ۴۰.۶ رسیده‌ است.

آشتاب یادآور شد: فعالیت‌های اقتصادی زیادی در استان با پیگیری‌های مجموعه استان مانند احیای ظرفیت‌های راکد، بهره‌گیری از شرکت‌های هلدینگ، پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه، احیای واحدهای تولیدی بالای ۶۰ درصد، پروژه‌های آبادانی، چهارخطه‌ها و راه‌آهن انجام شده و در کل تسهیل شرایط تولید باعث کاهش نرخ بیکاری استان شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: امیدواریم با اجرایی شدن سند ۹۶ و پیگیری برنامه‌های دولت مانند کارورزی روستاها، توجه به اشتغال فارغ‌التحصیلان و در دستور کار قرار دادن ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات این روند ادامه داشته باشد و ماحصل آن منجر به کاهش نرخ بیکاری استان با سرعت بیشتری شود.

مدیر
Author: مدیر
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
مدیر مسئول پایگاه خبری افلاک ورزشی

نوشتن دیدگاه

Back to Top